رژیم مدیترانه ای مبتنی بر غذاهای سنتی است که در سال ۱۹۶۰ در کشورهایی مانند ایتالیا و یونان در گذشته از آن استفاده می کردند. محققان خاطرنشان کردند که این افراد در مقایسه با آمریکایی ها فوق العاده سالم بودند و ریسک بسیاری از بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی شهری را نداشتند.

این مقاله الگوی رژیم غذایی را که معمولاً در مطالعات ، تجویز شده است را توصیف می کند. این یک روش ساده و مطمئن برای تغذیه سالم است. شما بهتر است همه این پیشنهادها را به عنوان یک راهنمای کلی در نظر بگیرید ، نه چیزی که بر روی سنگ نوشته شده باشد. این طرح با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی شما قابل تنظیم است.

اصول اولیه

شما باید از این غذاها و ترکیبات ناسالم اجتناب کنید :

  • شکر اضافه شده: سودا ، آب نبات ، بستنی ، شکر سفید و شیرین کننده‌های مصنوعی.
  • دانه های تصفیه شده: نان سفید ، ماکارونی تهیه شده با گندم تصفیه شده و غیره.
  • چربی های ترانس: در مارگارین و غذاهای مختلف فرآوری شده یافت می شود.
  • روغنهای تصفیه شده: روغن سویا ، روغن کانولا ، روغن پنبه و سایر موارد.
  • گوشت فرآوری شده: کالباس های فرآوری شده ، هات داگ و غیره.
  • غذاهای بسیار فرآوری شده: هر چیزی که دارای “رژیم کم چربی” یا “رژیم غذایی” باشد یا به نظر می رسد در یک کارخانه ساخته شده است.

اگر می خواهید از این مواد ناسالم اجتناب کنید ، باید برچسب های مواد غذایی را با دقت بخوانید .