سه شنبه , ۱ , آبان , ۱۴۰۳
خانه / سبک زندگی / آشپزی / چه غذاهایی باعث میشوند بوی عرق بدن بهتر شود

چه غذاهایی باعث میشوند بوی عرق بدن بهتر شود

چکیده:
شما هیچوقت نمیتوانید انتظار داشته باشید که بعد از تعریق دیگران از بدنتان بوی گل رز اشتشمام کنند ، ولی نتایج تحقیقات نشان داده که استفاده از بعضی رژیم های خاض غذایی میتواند باعث شود که بدن پس از تعریق بوی بهتری از خود متساعد کند . محققین دانشگاه مکویایر اسنرالیا طی یک آزمایش ۴۸ ساعته روی ۴۳ مرد غیر سیگاری صورت گرفت .

با بوی بد عرق چه باید کرد؟

واقعاً این بو ناشی از چیست؟ برخی پزشکان معتقدند که علت این بوی نامطبوع، وجود برخی باکتری‌ها زیر بغل است؛ اما این دلیل به هیچ‌وجه قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد. همه بدن ما از باکتری‌ها پوشیده شده‌اند. اگر علت اصلی بوی عرق وجود باکتری‌ها باشد، پس افراد می‌توانستند با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده بوی عرق را از بین ببرند؛ اما چنین چیزی ممکن نیست! می‌توانید امتحان کنید.

علت اصلی بوی عرق، همان‌طور که قبلاً اشاره شد، مواد سمی هستند که از این طریق از بدن خارج می‌شوند و شما با استفاده از دئودورانت‌ها راه خروج این مواد سمی را می‌بندید و آن‌ها را در بدن خود محبوس می‌کنید.

با توجه به همه نکاتی که گفته شد، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که راه کاهش بوی بد عرق، پاک و تمیز کردن بدن از درون و بیرون است. اگر عرق شما بوی نامطبوع و تندی دارد، باید بدانید که رژیم غذایی‌تان به یک تغییر اساسی نیاز دارد.

غذاهایی که بوی عرق را بیشتر می‌کنند

گوشت قرمز اولین عامل غذایی بوی بد عرق است. گوشت قرمز در بدن دچار نوعی رکود می‌شود؛ زیرا در دستگاه گوارش به مدت طولانی می‌ماند و فاسد می‌شود و انواع و اقسام سموم را از طریق روده بزرگ در جریان خون آزاد می‌کند. افرادی که به طور مرتب از گوشت قرمز استفاده می‌کنند، بوی عرقشان بیشتر و بدتر است.

شاید شما هم دوستانی داشته باشید که گیاه‌خوارند اما باز هم بوی عرقشان تند است. در این مورد نیز باید گفت اگر افرادی که گوشت مصرف نمی‌کنند و در واقع گیاه‌خوارند نیز عرق بدبویی داشتند، علت آن، عدم پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است.

گیاه‌خوارانی که گوشت مصرف نمی‌کنند، اما از غذاهای فرآوری شده زیادی استفاده می‌کنند، دارای رژیم غذایی بسیار ناسالمی هستند و احتمال اینکه سموم در بدن آن‌ها زیاد شود بالاست.
در نهایت مشخص شد که مردانی که از سبزیجات و و میوه استفاده کرده بودند بوی عرقشان کمتر از بقیه بود ، و مردانی که بیشتر از گوشت ، تخم مرغ و سویا استفاده کرده بودند هم بوی عرق قابل تحملی داشتند . و بدترین بوی عرق مربوط به کسانی بود که بیشترین کربوهیدرات را مصرف کرده بودند .

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

مزایای بسیار دمنوش های با طبع گرم

چکیده: بهتر است که مصرف انواع دمنوش متناسب با طبع افراد باشد.  افراد سرد مزاج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This