سه شنبه , ۱ , آبان , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / آنچه در مورد کاشت مو به شیوه جدید نیوگرافت باید بدانیم

آنچه در مورد کاشت مو به شیوه جدید نیوگرافت باید بدانیم

روش ترمیم موی نیوگراف چیست؟

شایع ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنیک است که بیشتر به عنوان ریزش موی الگوی مرد یا ریزش موی ارثی شناخته می شود. در حقیقت کاشت مو ، نوعی جراحی است که فولیکول های مو را از یک قسمت از پوست سر شما ، معمولاً از پشت یا پهلو گرفته و آنها را در نواحی کم پشت یا طاس می‌کارند.

از ابتدا دو روش معمول برای پیوند مو وجود داشته‌اند، پیوند مو به روش واحد فولیکول (FUT) و دیگری پیوند مو به روش برش واحد فولیکولی (FUE) . هر دو روش کاشت مو ، توانایی ارائه نتایج طبیعی و زیبایی شناختی را دارند. نیوگرافت یک نسخه نیمه خودکار از FUE و یکی از مدرن ترین روش های کاشت مو است. با حذف برخی از خطاهای انسانی مرتبط با عمل جراحی کاشت مو ، گفته می شود که از سایر تکنیک های FUE کارآتر است.

در ادامه مطلب به مزایا و خطرات احتمالی مرتبط با کاشت موی نیوگرافت پرداخته ، همچنین آن را با سایر تکنیک های ترمیم ریزش مو ، مقایسه خواهیم کرد و به هزینه آن نیز خواهیم پرداخت.

مزایای نیوگرافت

نیوگرافت یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک های کاشت مو است. این روش یک نسخه نیمه خودکار از تکنیک FUE است که از فناوری‌های نوین استفاده می کند. در طول کاشت مو FUE ، یک جراح فولیکول‌های موهای فرد را به صورت دستی چه از پشت و چه از طرف سر شما جدا می کند. آنها قبل از کاشت موهای جدید ، یک سری برش در قسمتهای کم پشت یا طاس پوست سر فرد ایجاد می کنند.

هنگام استفاده از تکنیک نیوگرافت ، فولیکول های مو با یک ابزار خاص برداشته می شوند که آنها را با ساکشن استخراج و به یک مخزن منتقل می کند. جراح نیازی به ایجاد برش برای برداشت فولیکول های موی جدید نداشته و بلافاصله می تواند با استفاده از این وسیله مخصوص با ایجاد حفره‌هایی نسبت به برداشت فولیکول اقدام نموده و همزمان فولیکول ها را در محل جدید بکارد.

کاهش آسیب به فولیکولهای برداشت شده

سیستم نیوگرافت موجب کاهش تروما و آسیب به فولیکول های مو در مقایسه با روش‌های جراحی سنتی FUE و FUT می‌شود. تصور می شود این کاهش تروما می تواند میزان بقای موهای پیوند شده را بهبود بخشد .

عوارض کمتر

از آنجا که این متد یک روش با حداقل مقدار تهاجمی است ، احتمال بروز عوارض جراحی کمتری خواهد داشت ، به خصوص در مقایسه با جراحی FUT که شامل بریدن نوار پوست از پوست سر بیمار است. نیوگرافت نیازی به بخیه زدن نداشته و به دلیل اتوماتیک بودن ، به از بین بردن خطای انسانی که می تواند باعث آسیب به اعصاب یا رگ های خونی شود ، کمک می کند.

سرعت بیشتر در برداشت فولیکول

جراحی نیوگرافت همچنین سریعتر از FUE سنتی است که می تواند برای تعداد زیادی از پیوندها چندین روز طول بکشد. مطابق درمان استاندارد ، پیوند نیوگرافت معمولاً بین ۴ تا ۱۰ ساعت طول می کشد.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی نیوگرافت

 در سال ۲۰۱۸ یک مطالعه در مورد عوارض جانبی ، نتائج و هزینه‌های روش جراحی نیوگرافت انجام گرفت ، مشخص گردید که عمل جراحی نیوگرافت به طور کلی امن و قابل اطمینان بوده و بندرت عوارض جدی ایجاد می کند. برخی از نتایج بدست آمده در این تحقیق عبارتند از:

ظاهر مناسب بخشی که از آن مو برداشت شده:

اگر از بخشی که فولیکول مو از آن برداشت می‌شود ، بیش از حد فولیکول مو خارج شود ، می تواند منجر به کم پشت شدن تراکم مو در آن ناحیه شده و در ظاهر آن تغییر قابل توجهی بوجود آید. جراح در روش نیوگرافت به راحتی قادر به کنترل مقدار برداشت خواهد بود.

آثار زخم کوچکتر:

بر خلاف تکنیک FUT و FUE  ، نبوگرافت جای زخم بزرگی ندارند. با این حال ، این روش هم می توانند باعث ایجاد جای زخم در محل برداشتن فولیکول ها شوند. بیشتر اوقات این جای زخم ها قابل توجه نیستند ، اما اگر شما سر خود را اصلاح کنید یا موهای خود را خیلی کوتاه نمایید ، ممکن است قابل مشاهده باشند.

خط موی طبیعی‌تر:

اگر فولیکول ها در زاویه ای که مطابقت با حالت خواب موی طبیعی شما است ، کاشته نشوند ، ممکن است نتایج بدست آمده طبیعی به نظر نرسد. یک خط موی غیر طبیعی یک عارضه بالقوه برای هر نوع جراحی کاشت مو است. روش کاشت موی نیوگرافت به راحتی به جراح امکان کاشت در زاویه مناسب مو را خواهد داد.

ریزش موی کمتر:

برخی از افراد ، روزها یا هفته ها بعد از عمل جراحی ، دچار افت ناشی از شوک جراحی می شوند که به عنوان اثر جانبی بعد از عمل نیز شناخته می شود. این افت سبب ریزش و از بین رفتن موقت موهای کاشته شده می‌شود. در بیشتر مواقع ، این بیماری موقتی است و موها در داخل رشد می کنند. در روش نیوگرافت تاثیر این شوک به مراتب کمتر است.

سایر عوارض کمتر:

همچنین سایر عوارضی که روش کاشت موی نیوگرافت ممکن است پیش بیاید ، شامل موارد زیر است:

  • تورم
  • خون ریزی
  • فولیکول های موی التهابی (فولیکولیت)
  • بی حسی پوست سر
  • کیست مویی زائد
  • عفونت

نحوه کار نیوگرافت

در فیلم زیر یک انیمیشن از روش کار نیوگرافت آورده شده است:

روش کار کاشت موی نیوگرافی چگونه است

آنچه در طی یک کاشت مو به روش نیوگرافت می توان انتظار داشت:

  1. ابتدا پزشک جراح ، کل یا بخشی از موی پوست سر شما را که از آن فولیکول های مو برداشت می شود ، را می‌تراشد.
  2. سپس گروه جراحی بی حس کننده موضعی را روی پوست سر تزریق می کنند. ممکن است یک آرام بخش سبک را برای شما تجویز کنند تا در طول عمل به در آرامش باشید.
  3. سپس فولیکول های موی شما را با یک گره مخصوص که از فشار پنومونی استفاده می کند ، استخراج می کنند.
  4. جراح ، سپس با استفاده از یک ابزار تخصصی ، فولیکول های مو را به قسمتهای کم مو یا طاس پوست سر شما منتقل می کند.
  5. جراح ممکن است برای کمک به مدیریت خونریزی ، سایش را به محل دهنده و محل کاشت اعمال کند.

حتما بخوانید:
روش های حل مشکل موخوره

چه کسانی برای کاشت مو با این شیوه کاندیهای مناسب‌تری هستند

 جراحی های کاشت مو به طور کلی برای افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک بهتر عمل می کند، بیماری ارثی که به عنوان ریزش مو با الگوی مرد یا زن شناخته می شود.

کاندیداهای پیوند مو به طور معمول می‌بایست:

  • فاقد شرایطی باشند که ممکن است عمل جراحی را تحت تأثیر قرار دهد. بیماریهایی از جمله فشار خون بالا ، دیابت کنترل نشده و شرایطی که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارد ـ باشند.
  • بزرگتر از ۲۵ سال باشند.
  • الیاف موهای ضخیم داشته باشند.
  • ریزش مو در امتداد خط مو نداشته باشید.
  • رنگ موی نزدیک به رنگ پوست نداشته باشند.
  • ریزش موی ناشی از استرس یا مصرف یک داروی خاص مانند شیمی درمانی نداشته باشند.

مقایسه روشهای نیوگراف با FUE و FUT

نیوگرافت ، FUT و FUE رویه های مشابهی را دنبال می کنند ، و هر سه می توانند نتایج زیبایی شناختی را برای شما ارائه دهند. در حین جراحی FUT ، یک جراح قبل از برداشتن فولیکول های موی شخصی ، یک نوار مو را از پشت یا طرف سر شما بریده و برداشت خواهد کرد.

روش کاشت موی FUT به طور کلی ارزان تر از FUE و نیوگرافت است ، اما جای زخم خطی را در محل برداشت مو باقی می گذارد . اگر موهای خود را کوتاه کنید ، جای زخم قابل توجهی دیده می‌شود. FUE و نیوگرافت از همین رویه پیروی می کنند ، به جز اینکه نیوگرافت نیمه خودکار است.

در طول FUE سنتی ، یک جراح به طور دستی فولیکول های مو را برداشته و برطرف می کند. در حین جراحی نیوگرافت ، فولیکول های مو با استفاده از مکش به جای کشیدن دستی جمع آوری می شوند و با استفاده از یک ابزار تخصصی که عمق حفره کاشت را کنترل می کند ، کاشته می شوند.

هزینه‌های نیوگرافت

هرچه تعداد موهای پیوند داده شده بیشتر شود ، نیوگرافت گران‌تر تمام می شود. تعدادی از کلینیک ها در ایالات متحده قیمت آنها را بین ۵ تا ۹ دلار در هر عمل کاشت مو را ذکر می کنند. برای یک عمل جراحی معمولی که ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فولیکول پیوند زده می‌شود ، این رقام از ۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار خواهد بود.

بطور کل عوامل موثر بر قیمت عبارتند از:

  • تجربه و مهارت جراح
  • تعداد مویی که کاشته می‌شوند
  • هزینه زندگی در منطقه بیمار

علاوه بر این ، در صورت مسافرت برای جراحی ممکن است نیاز به هزینه های سفر نیز داشته باشید. بیمه ها معمولا عمل جراحی نیوگرافت را پوشش نمیدهند ، زیرا مدر اغلب موارد جراحی زیبایی محسوب می شود. در صورت ارائه برنامه های پرداخت می توانید از ارائه دهنده بیمه خود بپرسید.

مدت زمان بهبود

نیوگرافت از FUT و جراحی سنتی FUE کمتر تهاجمی است زیرا سیستم خودکار عمق برش ها را کنترل می کند. طبق درمان استاندارد ، کاشت‌ها باید طی حدود یک هفته بهبود یافته و بیشتر افراد طی ۲ هفته به روال معمول خود برمی گردند. بسیاری از افراد چند روز پس از عمل به شغل خود بر می گردند.

جراح شما می تواند انتظارات و توصیه های خاصی در مورد نحوه مراقبت از پیوند پس از عمل جراحی به شما بدهد.

جمع‌بندی

نیوگرافت در حقیقت توسعه روش پیوند موی FUE است که به شیوه نیمه اتوماتیک انجام می‌گیرد. این روش یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تکنیک های ترمیم مو در جهان است. تجربه نشان میدهد این روش بطور کامل بی خطر بوده و می تواند برای بازیابی موهای از دست رفته روش موثری باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

مراقبت از پوست خانم ها در هوای سرد و خشک

چکیده: پاییز با همه زیبائی هایش مشکلاتی را هم برای پوست خانم ها ایجاد خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This