خانه / سبک زندگی / آشپزی / آشنایی با بهترین غذاها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی

آشنایی با بهترین غذاها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی

چکیده:
تغذیه، تنها عامل بیماری‌های قلبی نیست و شما هم مجبور نیستید تمام غذاهای بد را کنار بگذارید اما می‌توانید رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید که برای سلامت قلبتان مفید باشد.

با بهترین غذاها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی آشنا شوید.

گوشت سفید

مصرف زیاد گوشت قرمز، نه تنها ریسک بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، بلکه عاملی برای ابتلا به دیابت، بیماری‌های کلیوی و عفونت‌هاست. انتخاب منابع گوشت کم‌چرب از قلب شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. بوقلمون، مرغ و گوشت گوساله‌ی کم‌چربی، در مقادیر کم بی‌خطر و سالم هستند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که منابع پروتئین حیوانی را بخشی از تغذیه‌تان کنید، نه مصرف زیاد گوشت قرمز، نه تنها ریسک بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، بلکه عاملی برای ابتلا به دیابت، بیماری‌های کلیوی و عفونت‌هاست. انتخاب منابع گوشت کم‌چرب از قلب شما در برابر آسیب محافظت می‌کند.

ماهی و غذاهای دریایی

منابع دریایی را فراموش نکنید. ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. قلب شما با خوردن چند وعده ماهی در هفته، بهره‌های زیادی خواهد برد. میگو نیز منبع بسیار خوبی است.

مغزها و دانه‌ها

مغزها و دانه‌ها همیشه هم بهترین میان وعده نیستند چون اگر در مصرفشان زیاده‌روی کنید، میزان کالری دریافتی‌تان خیلی زیاد خواهد شد. اما می‌توانید آن‌ها را با فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین میل کنید. می‌توانید دانه‌ها را به جو دوسر، اسموتی‌های خانگی و سالادهایتان اضافه کنید.

غلات کامل

زمان آن است که نان سفید را کنار بگذارید و به جای صبحانه‌های بسیار شیرین و غلات آماده‌ی پر از قند سراغ غلات کامل یا سبوس‌دار بروید. با افزایش مصرف فیبر، سلامت قلبتان هم بیشتر خواهد شد. یادتان باشد اینکه یک غذای فرآوری شده از غلات کامل تهیه شده است دلیل نمی‌شود بدون قند اضافی و غلات فرآوری شده باشد.

میوه‌ها و سبزی‌ها

آیا به اندازه‌ی کافی میوه و سبزی می‌خورید؟ میوه‌ها و سبزی‌ها ضامن سلامت قلب هستند، گوارش را بهبود می‌دهند و ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. فیبر زیاد میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند کلسترول کلی خون را کاهش بدهد که در ارزیابی سلامت قلب، فاکتور بسیار مهمی است. وقتی میوه و سبزی بیشتری می‌خورید، احتمال مصرف نمک زیاد، چربی‌های اشباع و قند اضافی هم کم خواهد شد.

انواع لوبیاها

لوبیا فیبر و پروتئین دارد و اشتها را کم می‌کند. هر چه بیشتر بتوانید اشتهایتان را کنترل کنید، احتمال اینکه پرخوری کنید هم کمتر می‌شود. جایگزین کردن چند وعده از گوشت قرمز با لوبیا، از میزان چربی‌های اشباعی که مصرف می‌کنید کم می‌کند. لوبیا را به روش‌های بسیار متنوعی می‌توانید وارد رژیم غذایی‌تان کنید.

سایر عادت‌هایی که از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کنند:

تغذیه‌ی درست، حفظ وزن سالم و سیگار نکشیدن، ریسک بیماری‌های قلبی را پایین می‌آورد اما فقط همین‌ها نیست؛ اگر می‌خواهید سلامت قلبتان را در بلندمدت حفظ کنید:

  • حداقل ۵ روز در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
  • به اندازه‌ی کافی بخوابید.
  • تکنیک‌های کنترل استرس را یاد بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

همه آن چیزهایی که باید در مورد تخم مرغ بدانیم

چکیده: هزاران سال است که مردم تخم مرغ می خورند. انواع مختلفی از تخم پرندگان …

یک دیدگاه

  1. بازتاب ها: بنفشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This