خانه / آموزش / تسریع بهبود سرماخوردگی با روش های خانگی

تسریع بهبود سرماخوردگی با روش های خانگی

چکیده:
میدانیم که همگی می‌خواهند هر چه زودتر سرماخوردگی آنها بهبود پیدا کند. اما باید از خود سؤال کنیم چگونه و به کمک مصرف چه نوع مواد غذایی می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

با اینکه سرماخوردگی بیماری چندان مهمی نیست همین بیماری به ظاهر ساده باعث می‌شود افراد یک مدت به هنگام سرماخوردگی یا چند روز در منزل بستری شوند و از کارهای روزانه خود عقب بیفتند و از طرفی سرماخوردگی بسیار مسری است به طوری که اگر یکی از اعضای خانواده به آن مبتلا شود معمولاً بقیه افراد نیز دچار خواهند شد.

معمولا درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم، می‌توانیم روند بهبود این بیماری ویروسی را تسریع کنیم.

اما چطور می‌توانیم طول دوره سرما خوردگی را کوتاه کنیم؟

  • به اندازه کافی بخوابید: وقتی شما یک خواب راحت دارید و یا استراحت می‌کنید، در واقع به بدنتان اجازه می‌دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد. خوابیدن و استراحت کردن باعث می‌شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.
  • قهوه ننوشید: مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی‌ها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می‌شود که خون و سلول‌های شما به خوبی کار کنند.
  • سوپ مرغ بخورید: این نوع سوپ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می‌تواند از التهاب ریه‌‌ها بکاهد.
  • ماست را فراموش نکنید: ماست و همچنین دیگر مواد لبنی، سرشار از روی، هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می‌‌کنند.
  • مرکبات و توت‌ها را به رژیم غذایی بیفزایید: این را بدانید که ویتامین ث، جلوی سرماخوردگی را نمی ‌گیرد، اما خوردن میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌‌های تنفسی نیز کمک می‌‌کنند.

  • از ادویه‌‌جات بهره ببرید: سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌ جات طعم دهنده می‌‌توانند منجر به باز شدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.
  • گوشت قرمز و غذاهای دریایی مصرف کنید: این دسته از موادغذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آنها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آنها منابع غنی روی هستند.
  • الکل ننوشید: زمانی که شما سرماخورده هستید، بهتر است با نوشیدن زیاد مایعات به مبارزه بیماری بروید. اما نوشیدن مشروبات الکلی تنها وضع را بدتر و رگهای کوچک را گشاد می ‌کند. این موضوع منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می‌‌شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کم می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

اثر بی نظیر ماسک صورت عسل و دارچین

چکیده: ماسک صورت برای شادابی ، زیبایی و جوانی پوست مفید و لازم است و …

یک دیدگاه

  1. بازتاب ها: هما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This