یکشنبه , ۳۰ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / بهداشت و سلامت / تفاوت علائم بیماری COVID-19 ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و آلرژی

تفاوت علائم بیماری COVID-19 ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و آلرژی

چکیده:
 اغلب مردم این روزها با داشتن علائم سرماخوردگی ، به این فکر می‌افتند که شاید به بیماری COVID-19 مبتلا شده باشند. علائمی مانند خستگی ، سردرد و درد عضلانی نشانه آنفولانزا هستند ، اما آنفولانزا معمولاً باعث تنگی نفس نمی شود.
  • کارشناسان خاطرنشان می کنند که ویروس کرونا ، آنفولانزا و آلرژی علائم متفاوتی دارند.
  • علائم اصلی COVID-19 تب ، خستگی ، سرفه خشک و تنگی نفس است.
  • آلرژی علائم مزمن بیشتری شامل عطسه ، خس خس سینه و سرفهبه همراه خلط  است.
  • آنفولانزا علائمی شبیه به بیماری ناشی از ویروس کرونا دارد ، مانند تب و درد بدن ، اما آنفلوانزا معمولاً باعث تنگی نفس نمی شود.

اگر  آبریزش بینی یا خارش گلو و چشم دارید ، به این معنی نیست که بیماری کرونا دارید . اما اگر سرفه ، خستگی و تب دارید ، ممکن است مبتلا به COVID-19 شده یا اینکه می تواند آنفولانزای فصلی داشته باشد.

در بیماری کرونا همه علائم به طور یکسان ایجاد نمی شوند. علائم بیماری در مواردی اینگونه است که به نظر برسد شما مبتلا به آلرژی فصلی ، آنفولانزا یا حتی یک سرماخوردگی ساده هستید.

لیندزی المور ، دکتر متخصص داروسازی می‌گوید: بسیاری از علائم سرماخوردگی ، آنفولانزا و ۱۹-COVID وجود دارند که به هم شبیه بوده و تشخیص آنها از یکدیگر ممکن است دشوار باشد. همه این بیماری‌ها ناشی از ویروس ها هستند ، ویروس های مختلفی باعث هر یک از این عفونت ها می شوند.

لیندزی المور همچنین می‌گوید: با این حال ، یکی از تفاوت های مهم بین این سه ، علائم کروناویروس تنگی نفس است.” تنگی نفس علائم متداول COVID-19 است که قبل از ایجاد سینه پهلو رخ می دهد. به طور کلی ، آنفولانزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی شود ، مگر اینکه به سینه پهلو رسیده باشد ، در این صورت شما حتما لازم است به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

دکتر سابینوی داس ، پزشک ارشد بیمارستان Tivic Health ، گفت: سرماخوردگی به ندرت باعث ایجاد تنگی نفس پس از ایجاد تب می شود.

دکتر داس همچنین گفت: “علائم آنفلوانزا شبیه COVID-19 است ، اما تنگی نفس معمولاً به اندازه COVID-19 شدید نیست.” علاوه بر این دکتر داس گفت ، با COVID-19 ، تنگی نفس اغلب ۵ تا ۱۰ روز پس از اولین نشانه تب رخ می دهد.

عطسه علامتی نیست

عطسه ، آبریزش بینی ، درد صورت ، ریزش اشک و خارش چشم علائم شایع آلرژی یا سرماخوردگی است. اما این علائم معمولا در COVID-19 وجود ندارند. شایع ترین علائم COVID-19 تب ، بدن درد ، خستگی و سرفه خشک است. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO). در بعضی از بیماران مبتلا به COVID-19 ممکن است سردرد ، گرفتگی بینی ، آبریزش بینی ، گلودرد و اسهال نیز وجود داشته باشد.

دکتر کریستین آرتور ، متخصص داخلی در گروه پزشکی در لاگونا وودز ، کالیفرنیا ، می‌گوید: “در گزارشی از بیش از ۱۰۰۰ بیمار در چین ، احتقان بینی فقط در ۲۰ بیمار مشاهده شده است.” علائم COVID-19 معمولاً ۲ تا ۱۴ روز پس از مواجهه با ویروس ظاهر می شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) 9 علائم اصلی COVID-19 اینها هستند:

  • تب
  • سرفه خشک
  • دشواری تنفس
  • لرز
  • تب و لرزهای مکرر و تکرار شونده
  • درد عضلانی
  • سردرد
  • گلو درد
  • از بین رفتن حس‌های طعم و بو

با این حال ، در هشتاد درصد افراد آلوده شده به ویروس کرونا ، علائمی ایجاد نشده و احساس ناخوشایند نمی کنند. با این حال این افراد هنوز هم می توانند ویروس را به افراد اطراف خود منتقل کنند ، حتی اگر احساس بیماری نکنند.

آلرژی علائم مزمن دارد

COVID-19 مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی یک بیماری حاد است ، به این معنی که افراد تا شروع علائم احساس خوبی نخواهند کرد. آلرژی ها، از سوی دیگر،  معمولا مزمن، دارای علایم و برای هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها ادامه دارند، کارشناسان همچنین خاطرنشان کردند که در اکثر مناطق کشور ممکن است هنوز فصل حساسیت شروع نشده باشد.

کارشناسان همچنان معتقدند ، در آلرژی فصلی تب یا درد بدن وجود نداشته و هیچ سرفه ای وجود ندارد ، مگر اینکه همراه باخلط باشد. همچنین ، آلرژی ممکن است باعث ایجاد خس خس سینه شود ، خصوصاً در مبتلایان به آسم. علائم آلرژی با محیط تغییر نموده با قرار گرفتن در معرض گرد و غبار ، گرده ، یا شوره حیوانات خانگی و برخی خوراکی ها بدتر می‌شود ، در حالی که علائم سرماخوردگی صرف نظر از زمان روز ، آب و هوا ، محل یا سایر عوامل محیطی تغییر نمی‌کنند.

از طرفی COVID-19 ، مانند سرماخوردگی به احتمال زیاد دارای علائم عمومی مانند تب ، سردرد و درد بدن است ، در حالی که آلرژی ها معمولاً فقط بر دستگاه تنفسی اثر می گذارند. علائم آلرژی با آنتی هیستامین و سایر داروهای خاص آلرژی بهبود می یابند. در حالی که سرماخوردگی به شستشو و  ضدعفونی کردن بینی و گلو ، خوردن تب‌برها نظیر استامینوفن ، آشامیدن مایعات و استراحت پاسخ می دهد.

CDC توصیه می کند، به دلیل اینکه  حفظ فاصله ۲ متر از دیگران دشوار است ، همه افراد ماسک های صورت پارچه ای را در مکان های عمومی بپوشند. این کار به کند شدن شیوع ویروس از افراد فاقد علائم یا افرادی که نمی دانند ویروس مبتلا شده اند یا خیر ، کمک می کند. ماسک صورت پارچه ای باید از پارچه مناسب تهیه شده باشد،

COVID-19 علیرغم علائم مشابه ، آنفولانزا نیست

COVID-19 آنفولانزا نیست. این بیماری که ناشی از ویروس کرونا است ، در واقع بیشتر به سرماخوردگی نزدیک است تا آنفولانزای فصلی. اما ، با وجود برخی همپوشانی ها ، علائم معمولی COVID-19 بیشتر به آنفولانزا (تب ، سرفه ، گلودرد ، آبریزش یا عفونت سینوس ، درد در عضلات بدن ، سردرد ، خستگی) شباهت دارد تا سرماخوردگی (سرماخوردگی با سینوس‌های عفونی ، گلودرد ، سرفه ، احتقان ، درد جزئی بدن ، سردرد خفیف ، عطسه ، تب درجه پایین ، ضعف عمومی).

دکتر جیک دویچ ، بنیانگذار و مدیر کلینیک مرکز مراقبتهای ویژه و تخصصی در نیویورک گفت: از لحاظ تمایز بین آنفولانزا و COVID-19 ، تشخیص آن تقریباً غیرممکن است . به همین دلیل به افراد توصیه می شود واکسیناسیون آنفولانزا را انجام دهند ، تا حداقل با توجه به سایر موارد خطر ابتلا به آنفولانزا را به حداقل برساند. تب و لرز ، درد عضلانی ، سرفه و عطسه می توانند در هر دو مورد یکسان باشند ، بنابراین واقعاً بدان معنی است که اگر نگرانی از آنفولانزا وجود داشته باشد ، نگرانی از COVID-19 نیز وجود خواهد داشت.

کاتلر گفت ، اگر شما یک مورد خفیف از COVID-19 ، آنفولانزا یا سرماخوردگی دارید ، درمان به سمت مدیریت علائم هدایت می شود. وی گفت: “به طور کلی استامینوفن برای تب توصیه می شود.” قطره های سرفه و شربت های سرفه همچنین می توانند باعث ترشح ترشحات مخاط شوند. اگر احتقان بینی همراه باشد ، آنتی هیستامین ها ممکن است مفید باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

خواص سحرانگیز بالنگ (بالنگو، بالنجو)

چکیده: میوه بالنگ درختی از خانواده مرکبات بوده  که از نظر طب سنتی در معالجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This