دوشنبه , ۲۸ , خرداد , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / ۲۲ نوع مواد غذای روزانه که برای شما مضر است

۲۲ نوع مواد غذای روزانه که برای شما مضر است

چکیده:
شما ممکن است هر روز این موادغذایی را مصرف کنید و اصلا ندانید که چقدر ناسالم بوده و برای شما مضر هستند. احتمالاً بسیاری از این ۲۲ غذا را در یخچال یا انباری خود دارید، اما اگر به درستی مصرف نشوند، می توانند سمی باشند!

توت فرنگی

طبق فهرست Dirty Dozen ™ EWG، توت فرنگی در صدر فهرست میوه ها و سبزیجاتی است که بیشترین آفت کش ها را دارند. تجزیه و تحلیل یک نمونه، باقیمانده کمتر از ۲۲ آفت کش مختلف را نشان داد و یک سوم نمونه های آزمایش شده حاوی ۱۰ محصول سمی یا بیشتر بودند.

مارگارین

آیا واقعا مارگارین بهتر از کره است؟ مارگارین مانند سایر غذاهای چرب،  سرشار از فنل یا بوتیل هیدروکسی تولوئن (BHA) است که ، یک افزودنی مجاز غذایی است. اتحادیه اروپا BHA را به عنوان یک مختل کننده غدد درون ریز طبقه بندی می کند زیرا می تواند اثرات مضری بر سیستم هورمونی داشته باشد و کالیفرنیا آن را به عنوان یک سرطان زا شناخته شده و فهرست کرده است.

سرخس کره ای

سرخس کره ای ، یک غذای لذیذ بهاری هستند… اگر درست بپزید. آنها باید حداقل سه بار خیس شوند و آبکشی شوند، حداقل ۱۰ دقیقه در بخار پخته شوند، دوباره آبکشی شوند و سپس برشته شوند. در غیر این صورت می توانند باعث اسهال، حالت تهوع، استفراغ و گرفتگی معده شوند.

لوبیا قرمز

حبوبات منبع عالی پروتئین‌های گیاهی و مواد معدنی هستند، اما خیس کردن آن‌ها و اطمینان از پخت طولانی مدت آن‌ها حیاتی است! لوبیا خشک حاوی هماگلوتینین، سمی است که می تواند علائم گوارشی جدی ایجاد کند.

 کاج آجیل Pine nuts        

آجیل کاج به معنای واقعی طعم بدی را در دهان شما به جا می گذارند، آجیل کاج می تواند باعث دیسژئوزی یا طعم فلزی در دهان شما شود. علت ناشناخته است، اما تصور می شود که یک نوع خاص غیرخوراکی از آجیل کاج از چین باشد که با نوع خوراکی آن مخلوط می شود.

گوشت های اغذیه فروشی

احتمالاً اخیراً در مورد نیتریت‌های موجود در گوشت اغذیه‌فروشی انواع کالباس و سوسیس زیاد شنیده‌اید، زیرا آنها با سرطان مرتبط هستند. اگرچه نیترات ها به طور طبیعی وجود دارند (مانند عصاره کرفس) و بدن بیشتر آنها را از بین می برد، اما در صورت امکان بهتر است از آنها اجتناب کنید، زیرا تحقیقات ارتباطی بین مصرف منظم گوشت های فرآوری شده و برخی سرطان ها پیدا کرده است.

چغندر

لبو یا چغندر پخته ممکن است زیبا باشد، اما می تواند خطرناک هم باشد. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، بخش کشاورزی، شیلات و مواد غذایی کبک کمتر از ۱۱۰ مورد مسمومیت غذایی ناشی از چغندر خام را ثبت کرد. برای جلوگیری از استفراغ شدید، چغندر باید به خوبی پخته و سرو شود!

 

سیب زمینی

همه نمی توانند از پس خرید و مصرف مواد غذایی ارگانیک برآیند، اما وقتی نوبت به سیب زمینی می رسد، احتمالا بهترین گزینه برای شماست. از آنجایی که سیب‌زمینی‌ها در طول فصل رشد به‌شدت با آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها اسپری می‌شوند، شستشوی آن‌ها باقیمانده‌ها را از بین نمی‌برد.

کرفس

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، کرفس بیشتر از آب تشکیل نشده است. بیش از ۹۵ درصد کرفس های آزمایش شده توسط گروه کاری محیط زیست حاوی سطوح بالایی از آفت کش های خطرناک بود.

هویج و چغندر

به طور جداگانه، هر دوی این سبزیجات بسیار سالم هستند، اما اگر آنها را در نزدیکی موز نگهداری کنید، برای جوانه های چشایی شما یک فاجعه است. اتیلنی که موز از خود ترشح می‌کند باعث تغییر شیمیایی در هویج و جعفری می‌شود که منجر به دیسگوزی می‌شود، طعم تلخی در دهان شما که می‌تواند چند روز باقی بماند.

ریواس

احتمالاً شنیده اید که نباید برگ ریواس را بخورید، اما آیا می دانید چرا؟ آنها حاوی آنتراکینون هستند که می تواند باعث واکنش های شدید مانند استفراغ، گرفتگی عضلات، تشنج و در موارد نادر، کما و مرگ شود. با این حال، برگ های ریواس می تواند یک حشره کش طبیعی عالی باشد!

غذای کودک

آرسنیک به طور طبیعی در برنج وجود دارد. با این حال، تحقیقات CBC Marketplace و Radio-Canada نشان داد که برخی از غذای بچه دارای برنج حاوی سطوح نگران کننده آرسنیک هستند. برخلاف اروپا که محدودیت‌های قانونی آرسنیک وجود دارد، ایران در حال حاضر هیچ قانونی در مورد سطوح قابل قبول آرسنیک در غذای کودک ندارد.

قارچ مورل

این قارچ های وحشی خوشمزه هستند، اما هرگز نباید آنها را به صورت خام یا نیم پز مصرف کرد، زیرا می تواند باعث مشکلات گوارشی شدید مانند نفخ، درد شکم، استفراغ و اسهال و همچنین علائم عصبی شود.

جوز هندی

این ادویه کرامبل سیب شما را به سطح بعدی می برد، اما مراقب باشید! در مقادیر زیاد، جوز هندی یک ماده توهم زا است و به دلیل داشتن میریستسین می تواند باعث تشنج شود.

گیلاس

مطمئناً می دانید که هسته های گیلاس خوراکی نیستند، اما هیچ شانسی را در پیش نگیرید! درست مانند هسته آلو و هلو، هسته گیلاس حاوی آمیگدالین است، یک ترکیب شیمیایی که در صورت مصرف به هیدروژن سیانید تبدیل می شود.

بادام زمینی

پوسته بادام هندی سمی است و سم آن به راحتی به آجیل منتقل می شود، بنابراین بادام هندی باید همیشه قبل از مصرف پخته شود. حتی بادام هندی‌هایی که به‌صورت خام به بازار عرضه می‌شوند، بخارپز شده یا پوست آن‌ها را می‌پزند تا پوسته‌ها آجیل‌ها را آلوده نکنند.

عسل

اگر بچه دارید، مطمئناً این را می دانید: هرگز به کودک کمتر از یک سال عسل ندهید، حتی اگر پاستوریزه باشد. این به این دلیل است که عسل می تواند حاوی هاگ های بوتولیسم باشد که سیستم گوارشی نابالغ نوزاد هنوز نمی تواند با آن مبارزه کند. بوتولیسم یک بیماری نادر اما تهدید کننده زندگی است.

هسته سیب

بلعیدن ناگهانی یک دانه سیب دلیلی برای نگرانی نیست. اما اگر به طور مرتب دانه ها را می شکافید، هیدروژن سیانید را نیز مصرف می کنید که بدن شما از آمیگدالین موجود در دانه های سیب تولید می کند.

گوشت چرخ کرده

با شروع فصل باربیکیو، ناگزیر در مورد بیماری همبرگر نیز خواهید شنید. اگرچه خوردن گوشت خام همیشه نسبتاً خطرناک است، اما گوشت چرخ کرده حتی خطرناک‌تر است، زیرا استفاده از آن می‌تواند باعث گسترش باکتری E. coli به کل سطح گوشت شود. این باکتری باعث مسمومیت غذایی می شود و می تواند عواقب سلامتی طولانی مدت داشته باشد.

ماهی تن

به عنوان یک ماهی درنده، ماهی تن سفید به طور طبیعی حاوی سطوح بالایی از جیوه است. به همین دلیل است که به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار و کودکان مصرف ماهی تن خود را محدود کنند. اگر قصد خوردن ماهی تن را دارید، به سراغ ماهی تن سبک بروید که جیوه کمتری دارد.

تمشک

این توت کوچک، که می توان از آن برای تهیه کمپوت یا شربت خوشمزه استفاده کرد، توسط اجزای سمی برگ ، ساقه و گل آن احاطه شده است! به غیر از توت ها و گل های رسیده، بقیه گیاهان سمی هستند!

 سیب‌زمینی‌ جوانه‌زده

وقتی سیب زمینی می رسد کلروفیل و سولانین ترشح می کند. کلروفیل خطرناک نیست  ولی سولانین خطرناک است و هنگام پختن سیب زمینی نیز از بین نمی رود، بنابراین باید مطمئن شوید که سیب زمینی های خود را کاملاً پوست بگیرید یا یک بار دیگر به میوه فروشی مراجعه داشته باشید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با این نکات کلیدی روش مثبت اندیشی را یاد بگیرید

چکیده: داشتن یک دیدگاه مثبت هدفی است که گاهی آن را فراموش کرده و بدین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This