خانه / آموزش / ۹ مزیت برتر هندوانه برای سلامتی

۹ مزیت برتر هندوانه برای سلامتی

چکیده:
بر اساس پژوهشهای باستان شناسان اعتقاد بر این است که هندوانه برای اولین بار بیش از ۴۰۰۰ سال پیش در شمال شرقی آفریقا توسط انسان شناخته شده و کاشته میشده است.

شیرینی و آبدار بودن هندوانه یا به انگلیسی Watermelon آن را به بهترین گزینه برای رفع تشنگی در طول گرمای تابستان تبدیل می کند. این میوه گرد ، بزرگ و دارای پوست سبز و گوشت قرمز روشن ، سرشار از مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است. در اینجا ۹ مورد از مهمترین فواید هندوانه برای سلامتی برای شما شرح خواهیم داد.

۱- از کم آب شدن بدن جلوگیری میکند

هیدراته ماندن برای عملکرد صحیح بدن مهم است. تنظیم دمای بدن، عملکرد طبیعی اندام ها، تحویل مواد مغذی به سلول ها و هوشیاری تنها برخی از فرآیندهای بدن هستند که به هیدراتاسیون کافی متکی هستند.

خوردن غذاهایی با محتوای آب بالا ممکن است به بدن شما کمک کند تا آب مورد نیاز برای عملکرد صحیح را تامین کند. هندوانه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است که آن را به گزینه ای عالی برای مصرف روزانه آب تبدیل می کند.

علاوه بر این، به دلیل محتوای بالای آب، این میوه دارای چگالی کالری پایینی است. به عبارت دیگر، کالری بسیار کمی برای وزن کل خود دارد. خوردن غذاهای با چگالی کم کالری، مانند هندوانه، ممکن است به کاهش وزن کمک کند و شما را برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند.

خلاصه:
محتوای بالای آب هندوانه به شما کمک کند تا بدن خود را هیدراته نگه دارید ، که فرایند از سلامت کلی شما حمایت کرده و همچنین احساس سیری برای شما ایجاد میکند.

۲- هندوانه سرشار از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است

هندوانه حاوی انواع مواد مغذی، از جمله پتاسیم، منیزیم، و ویتامین‌های A و C است. همچنین کالری نسبتاً کمی دارد و حاوی فقط ۴۶ در هر فنجان (۱۵۲ گرم) است.

در اینجا مواد مغذی موجود در ۱ فنجان (۱۵۲ گرم) هندوانه خام و مکعبی آورده شده است:

  • کالری: ۴۶
  • کربوهیدرات: ۱۱.۵ گرم
  • فیبر: ۰.۶ گرم
  • شکر: ۹.۴ گرم
  • پروتئین: ۰.۹ گرم چربی: ۰.۲ گرم
  • ویتامین A: 5٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین C: 14 درصد از DV
  • پتاسیم: ۴ درصد از DV
  • منیزیم: ۴٪ از DV

هندوانه همچنین منبعی غنی از سیترولین است، اسید آمینه ای که ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشد. بعلاوه، دارای آنتی اکسیدان هایی از جمله ویتامین C، کاروتنوئیدها، لیکوپن و کوکوربیتاسین E است.

این ترکیبات به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، که مولکول‌های ناپایداری هستند که در صورت تجمع در بدن ممکن است به سلول‌های شما آسیب برسانند. با گذشت زمان، این آسیب ممکن است به شرایطی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان منجر شود.

خلاصه:
هندوانه دارای مواد مغذی متعددی از جمله مقدار قابل توجهی ویتامین A و C است. همچنین دارای آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E است.

۳- هندوانه اثرات ضد سرطانی دارد

چندین ترکیب گیاهی موجود در هندوانه، از جمله لیکوپن و کوکوربیتاسین E، اثرات ضد سرطانی احتمالی دارند. در حالی که نتایج مطالعه متفاوت است، مصرف لیکوپن ممکن است با خطر کمتر برخی از انواع سرطان مانند سرطان پروستات و روده بزرگ همراه باشد.

اعتقاد بر این است که لیکوپن با کاهش سطوح خونی فاکتور رشد شبه انسولین (IGF)، هورمونی که تقسیم سلولی را تقویت می کند، عمل می کند. قابل ذکر است، سرطان زمانی شکل می گیرد که تقسیم سلولی غیرقابل کنترل شود .

علاوه بر این، کوکوربیتاسین E ممکن است رشد تومور را با ترویج اتوفاژی سلول های سرطانی مهار کند. اتوفاژی فرآیندی است که در آن بدن شما سلول های آسیب دیده را حذف می کند.

با این حال، تحقیقات بیشتر انسانی ضروری است.

خلاصه:
هندوانه حاوی ترکیبات گیاهی است که ممکن است با انواع خاصی از سرطان مبارزه کند. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

۴- هندوانه سلامت قلب را بهبود بخشد

چندین ماده مغذی موجود در هندوانه میتواند از سلامت قلب حمایت کند. بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. شایان ذکر است که عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را با کاهش فشار خون و سطح کلسترول شما کاهش دهد.

 مطالعات نشان می دهد که لیکوپن ممکن است به کاهش کلسترول و فشار خون کمک کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از سطوح بالای کلسترول کمک کند.

هندوانه همچنین حاوی سیترولین است، اسید آمینه ای که ممکن است سطح اکسید نیتریک را در بدن شما افزایش دهد. اکسید نیتریک به انبساط عروق خونی شما کمک می کند که فشار خون را کاهش می دهد. سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در هندوانه برای سلامت قلب شامل منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A، B6 و C هستند.

خلاصه:
هندوانه حاوی ترکیبات گیاهی است که ممکن است با انواع خاصی از سرطان مبارزه کند. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

۵- هندوانه التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد

التهاب عامل اصلی بسیاری از بیماری های مزمن است. ترکیب آنتی اکسیدان ها، لیکوپن و ویتامین C موجود در هندوانه ممکن است به کاهش التهاب و آسیب استرس اکسیداتیو کمک کند.
در یک مطالعه، موش‌هایی که پودر هندوانه را برای تکمیل یک رژیم غذایی ناسالم تغذیه کردند، نسبت به گروههایی که با پودر هندوانه تغذیه نشده بودند، کنترل استرس اکسیداتیو کمتر و سطوح پایین‌تری از پروتئین واکنش‌گر C نشانگر التهابی داشتند.
علاوه بر این، یک مطالعه ۸ هفته ای به ۳۱ فرد مبتلا به چاقی و نشانگرهای التهابی بالا ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C دو بار در روز داد. آنها کاهش قابل توجهی در نشانگرهای التهابی در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند.
لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان، ممکن است شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز به تاخیر بیندازد. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه:
هندوانه حاوی ترکیباتی است که به کاهش التهاب کمک میکند که سطوح بالای آن با بیماریهای متعدد مرتبط است.

۶- هندوانه به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک کند

سیترولین، یک اسید آمینه موجود در هندوانه، میتواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و دردهای عضلانی را کاهش دهد. این ماده در مکمل های ورزشی نیز موجود است.

یک بررسی نشان داد که مصرف منظم سیترولین به مدت حداقل ۷ روز، عملکرد هوازی ماهیچه ها را با افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن بهبود می بخشد . این ترکیب به انبساط رگ‌های خونی کمک می‌کند تا قلب شما برای پمپاژ خون در بدن شما به سختی کار کند .

علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که خود هندوانه حاوی سیترولین است که به بدن شما بعد از ورزش کمک میکند.

یک مطالعه قدیمی به ورزشکاران آب هندوانه ساده، آب هندوانه مخلوط با سیترولین یا یک نوشیدنی کنترلی داد. هر دو نوشیدنی هندوانه نسبت به نوشیدنی شاهد منجر به درد کمتر عضلانی و بهبود سریع‌تر ضربان قلب شدند . با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

۸- ممکن است به سلامت پوست کمک کند

خلاصه:
چندین ماده مغذی موجود در هندوانه به سلامت مو و پوست کمک می کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

طبع هندوانه و مصلح آن

طبع هندوانه سرد و تر بوده و بهترین میوه تابستانی برای گرم مزاجان است. مناسب ترین مصلح برای هندوانه عسل است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

رفع چین و چروک و خطوط صورت بدون نیاز به بوتاکس

چکیده: خطوط دور لب و بینی ، خط اخم بین ابرو ها و چروک پیشانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Share This