خانه / آموزش / ۵ روش ماساژ آرامش بخش که می توان در خانه انجام داد

۵ روش ماساژ آرامش بخش که می توان در خانه انجام داد

چکیده:
مسلماً همه افراد بعد از یک روز پرمشغله کاری کمی احساس کوفتگی و خستگی می‌کنند. اگرچه ممکن است یک دوش آب گرم کمی از خستگی و کوفتگی را از بین ببرد اما هیچ‌چیز اثر یک ماساژ ریلکس کننده ستون فقرات ، دست ، صورت ، شانه ها و پاها را ندارد.
بدون شک دریافت ماساژ برای سلامت جسم و روح و روان شما مفید است. ماساژ گرفتن یک قسمت مهمی از زندگی سالم است ، چرا بیشتر ماها این کار را انجام نمی دهیم؟ خوب ،اغلب ما ماساژ را به عنوان یک درمان تصور می کنیم ، چیزی که هزینه زیادی دارد و زمان می برد. اگر تصمیم دارید به تایلند بروید یا به یک ماساژ درمانی خصوصی مراجعه کنید ، قطعا تصمیم درستی گرفته‌اید. اما نکته مهم این است که می‌توانید پول خود را پس‌انداز نموده و ماساژ را در خانه ، توسط دوستان و خانواده انجام دهید ، و لازم نیست این کار خیلی طولانی شود. فقط ۱۰ دقیقه مالش روی یک منطقه خاص می تواند به کاهش استرس ، جریان خون و احساس آرامش و نشاط شما کمک کند.

دفعه دیگر که احساس نیاز به آرامش و نشاط کردید ، از یکی از دوستان و نزدیکان خود بخواهید که به شما کمک کند. آنها همچنین از انجام این کار مزایای زیادی می گیرند ، بنابراین از این درخواست نترسید! ابتدا اطمینان حاصل کنید که در یک محیط ساکت و آرام قرار دارید ، همه حواس او را متمرکز کنید ، در صورت لزوم مقداری روغن اساسی مانند روغن زیتون یا روغن کنجد بگیرید و به شخص دیگری بگویید که کدام قسمت از بدن شما نیاز به مراقبت های مهربانانه دارد.

۱- ماساژ شانه ها

این شاید مهم ترین ناحیه در بدن باشد که افراد در آن احساس تنش می کنند و ماساژ در اینجا می تواند منجر به تسکین استرس شود و راهی عالی برای آرامش عضلات است.

نحوه ماساژ:

با قرار دادن دست ها روی شانه ها با انگشت شست در قسمت فوقانی پشت و چهار انگشت فقط در کنار استخوان یقه شروع کنید. با کل دست خود یک حرکت دایره ای ایجاد کنید و روی ایجاد حلقه هایی با انگشت شست در دو طرف ستون فقرات درست زیر خط یقه تمرکز کنید. برای سکته مغزی عمیق تر و آرام تر ، همزمان با حفظ حرکت دورانی ، از هر دو دست خود روی یک شانه استفاده کنید.

۲- ماساژ سر

یک روش عالی برای از بین بردن استرس ، ماساژ سنتی سر از هندوستان آغاز می شود و مبتنی بر شکل باستانی آیورودا است.

نحوه ماساژ:

دست ها را با انگشتان باز به طرفین سر قرار داده و انگار دارید موها را با شامپو آرام می کنید دست ها را به سمت بالا حرکت دهید. هنگامی که در بالای سر قرار گرفتید ، بگذارید انگشتان به آرامی از سطح خارج شوند و سپس دستان خود را پایین بیاورید و آنها را به قسمت دیگری از سر منتقل کنید. این کار را روی کل پوست سر تکرار کنید و سپس از حرکت مالش فقط با نوک انگشتان استفاده کنید.

۳- ماساژ پاها

این ماساژ چشم نواز برای کسانی که تمام روز خود را روی پاها می بینند عالی است و همچنین می تواند به درمان سردرد ، بی خوابی و استرس کمک کند.

نحوه ماساژ:

با کمی روغن تسکین دهنده ، از کف کف دست خود استفاده کنید تا به آرامی از پایین پا سر خورد کنید ، با هر دست حدود پنج بار تکرار کنید. سپس پا را با دو دست محکم بگیرید و با استفاده از انگشت شست به پایین کف پا فشار وارد کنید ، از پاشنه پا تا انگشتان پا کار کنید.

۴- دست ها

در هنگام ماساژهای سنتی ، قسمتی از بدن که معمولاً از آن چشم پوشی می شود ، ماساژ دست می تواند برای هر کسی که تمام روز از دست خود استفاده می کند یک نعمت باشد. این می تواند بسیار آرامش بخش باشد و همچنین یک روش عالی برای نشان دادن محبت است.

نحوه ماساژ:

در حالی که کف باز گیرنده به سمت شماست ، مچ را بگیرید و از انگشت شست خود استفاده کنید تا به آرامی اما محکم به کف فشار وارد شود و به سمت بالا و از هر انگشت بالا بروید. دست را برگردانید و با انگشت کوچک آن را مالش دهید و کمی آن را بکشید ، این کار را برای همه انگشتان دست از جمله انگشت شست تکرار کنید. برای پایان دادن ، مچ دست فرد را بین دو مچ دست خود قرار داده و از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید.

۵- ماساژ صورت 

دقیقاً مانند هر قسمت دیگر از بدن ، عضلات صورت نیز باید با احتیاط درمان شوند و ماساژ صورت یک روش عالی برای جریان یافتن خون به منطقه است و همچنین می تواند پوست را احساس جوانی و شادابی کند.

نحوه ماساژ:

با تشکیل دست دعا روی دستان روی پیشانی شروع کنید و آنها را چند بار به پایین بلغزانید. از انگشتان اشاره برای پایین بینی استفاده کنید و سپس همه انگشتان را به فک آورده و با حرکت دورانی مالش دهید. انگشت شست را دقیقاً بالای وسط لب بالایی قرار داده و چند بار به طرف پایین بلغزانید و سپس آن را در قسمت پایین لب تکرار کنید. انگشتان میانی و اشاره را به معابد بیاورید و با حرکت دورانی حرکت کنید. با قرار دادن هر دو دست روی پیشانی کار را تمام کنید و برای شخصی که ماساژ می دهد آرزو کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

اثر بی نظیر ماسک صورت عسل و دارچین

چکیده: ماسک صورت برای شادابی ، زیبایی و جوانی پوست مفید و لازم است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This