خانه / آموزش / چگونه می توان اسپاسم عضلانی گردن را تسکین داد

چگونه می توان اسپاسم عضلانی گردن را تسکین داد

چکیده:
اسپاسم عضلات اطراف گردن وقتی اتفاق می افتد که این عضلات  به طور ناگهانی و غیر ارادی سفت شود ، در این حالت گردن شما دردناک و سفت می شود و احتمالاً روی توانایی چرخاندن سر شما نیز تأثیر  خواهد گذاشت.

  حرکات ناخوشایند گردن یا تنش عضلانی مرتبط با استرس ، اغلب مواردی است که باعث ایجاد اسپاسم گردن می شود. در اینجا یک راهنمای سریع برای تسکین درد ارائه خواهد شد.

اولین اقدام این است که سعی کنید عضلات گردن را که دچار اسپاسم شده اند را شل کنید. حرکات کششی عضلات این ناحیه ممکن است روشی مؤثر برای شل و نرم کردن عضلات باشد که در هنگام اسپاسم سفت و ضخیم می شوند.

حرکات کششی عضلات گردن

حرکات کششی را انجام دهید که عضلات  جانبی گردن شما را طولانی تر کند. یک راه برای انجام این کار این است که بدون حرکت شانه های خود ، گوش خود را به سمت شانه خود کج کنید تا زمانی که احساس کشیدگی در سمت مقابل گردن خود را داشته باشید. اگر یک حرکت خاص باعث درد بیشتری می شود ، آن را متوقف کنید و به آرامی حرکتی متفاوت را امتحان کنید. این کار را مانند فیلم برای جلو و عقب نیز انجام دهید.

ماساژ عضلات شانه و گردن

ماساژ درمانی می تواند به شما در گرفتگی عضلات گردن کمک کند. همچنین ماساژ میتواند ماهیچه های منقبض شده گردن شما را آرام کرده و درد ناشی از اسپاسم گردن شما را کاهش دهد. ماساژ گردن رابهتر است با روغن های گیاهی همچون روغن کنجد ، روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن جوجویا و روغن نارگیل انجام دهید. فشار ملایم بر روی نقاط سفت و سخت ، می تواند تنش را از عضلات منقبض شده رها کند ، باعث تسکین و بازگرداندن دامنه حرکت به گردن می شود.

داروهای ضد التهابی را در نظر بگیرید

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) و ناپروکسن (Aleve) ممکن است به کاهش التهاب و تسکین درد ناشی از اسپاسم گردن کمک کنند. این داروها با مشکلات اساسی که ممکن است اسپاسم گردن شما را ایجاد کند ، درمان نمی شوند ، اما می توانند اولین اقدام سریع را برای کاهش درد ارائه دهند.

قبل از استفاده از هرگونه دارو ، برچسب هشدار را با دقت بخوانید. اگر قبلاً دارویی مصرف کرده اید ، قبل از استفاده از داروی دیگر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

درمان به وسیله سرد و گرم کردن

سرد و گرم کردن می تواند التهاب موضعی را کاهش دهد ، تنش های حرارتی موضعی ممکن است به تسکین درد ناشی از اسپاسم گردن شما کمک کند. یک کیسه پلاستیکی را با یخ و مقداری آب پر کرده و آن را در یک حوله نازک بپیچانید ، سپس آن را در ناحیه دردناک روی گردن خود فشار دهید.

همچنین ممکن است از طریق گرما درمانی تسکین پیدا کنید. یک پد گرمکن یا کیسه آبگرم را روی ناحیه دردناک گردن خود قرار دهید. اگر ترجیح می دهید ، با یک جریان ملایم از آب گرم که به گردن شما می خورد ، در حمام بایستید. گرما می تواند جریان خون به ناحیه آسیب دیده را افزایش داده ، عضلات را شل کند و درد شما را تسکین دهد.

هنگام استفاده از کیسه یخ و کیسه آب گرم ، برنامه های کاربردی را در هر ۲ ساعت حدود ۱۵ دقیقه محدود کنید تا خطر آسیب دیدگی پوست کاهش یابد.

سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید

اسپاسم گردن شما ممکن است نشان دهنده آن باشد که گردن شما به شکلی که نباید حرکت کرده است ، و عضلات که تحت تنش قرار گرفته اند به استراحت احتیاج دارند. یک راه برای استراحت این است که یک بالش نرم زیر گردن ، یک بالش زیر زانو و یک بالش دیگر برای گودی کمر قرار داده و دراز بکشید. سپس در کمال آرامش به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید تا شما را به تدریج کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

بیشترین علت اسپاسم گردن به دلیل فشار ناگهانی به عضله آن ناحیه رخ می دهد و باید طی یک هفته پاک شود. دردی که تداوم داشته یا بدتر شود ، ممکن است نشان دهنده مشکل اساسی ستون فقرات مانند استئوآرتریت یا فتق دیسک باشد. برای هرگونه درد غیرقابل توضیح در گردن که در طی یک هفته احساس بهتری نمی کند ، به پزشک خود مراجعه کنید. اگر درد گردن شما با سردرد شدید ، سرگیجه ، حالت تهوع ، بی حسی / ضعف بازو یا سایر علائم نگران کننده همراه است ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

همه آن چیزهایی که باید در مورد تخم مرغ بدانیم

چکیده: هزاران سال است که مردم تخم مرغ می خورند. انواع مختلفی از تخم پرندگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This