دوشنبه , ۲۸ , خرداد , ۱۴۰۳
خانه / بهداشت و سلامت / تصاویر / ۱۰ نکته برای کمک به تعادل هورمون ها به طور طبیعی

۱۰ نکته برای کمک به تعادل هورمون ها به طور طبیعی

چکیده:
وقتی صحبت از سلامتی می شود ، هورمون ها و باکتری های روده بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید تأثیر دارند. در حقیقت ، این دو عامل می توانند سلامتی را از بین ببرند ، حتی اگر همه موارد دیگر (رژیم غذایی ، مکمل ها و غیره) بهینه شوند.

برعکس ، تنظیم هورمون ها و عملکرد درست باکتری های روده می تواند کمک زیادی به تقویت سلامتی کند ، حتی اگر همه عوامل دیگر بهینه نباشند. در حقیقت ، حتی مطالعاتی در مورد استفاده از برخی واکنش های هورمونی برای بهبود بیماری‌ها نیز وجود دارد.

اگر شک دارید که قدرت واقعی هورمون ها در تأثیرگذاری بر همه چیز از خلق و خو گرفته تا وزن ، سلامتی پستان و سلامت سیستم گوارش به چه اندازه است ، از نزدیکترین زن بارداری که می‌شناسید سوال کنید که آیا از زمان باردار شدن چه تفاوتهایی در این مناطق مشاهده کرده است همچنین میتوانید از نزدیکترین دختر ۱۳ ساله که میشناسید بپرسید.

چه عاملی در افزایش وزن در دوران بارداری نقش دارد؟

بله ، وقتی صحبت از کاهش وزن یا بهبود سلامتی می شود ، روی چه چیزی تمرکز می کنیم؟ کالری… یا ریز مغذی ها… یا رژیم های غذایی. کسانی که علائمی مانند خستگی ، مشکلات پوستی ، افزایش وزن ، وزن در وسط بدن مانند شکم و پهلو ، مشکل خواب ، خستگی مفرط ، سندرم پیش از قاعدگی ، آندومتریوز ، ناباروری ، PCOS یا سایر موارد دارند ، ممکن است دریابند که پرداختن به هورمون ها برای بهبودی حیاتی است.

همه چیز زیر سر هورمون ها است

این همه چیز در مورد تعادل هورمون است هورمون ها پیام رسان های شیمیایی بدن شما هستند. آنها در جریان خون شما به بافتها و اندامها منتقل می شوند. آنها به آرامی و با گذشت زمان کار می کنند و بر بسیاری از فرایندها از جمله متابولیسم ، عملکرد جنسی ، تولید مثل ، خلق و خو و موارد دیگر تأثیر می گذارند.

غدد درون ریز که گروه خاصی از سلول ها هستند ، هورمون می سازند. غدد غدد درون ریز اصلی هیپوفیز ، کاج ، تیموس ، تیروئید ، غدد فوق کلیوی و پانکراس هستند. علاوه بر این ، مردان در بیضه های خود هورمون تولید می کنند و زنان در تخمدان خود تولید می کنند

هورمون ها در یک فرآیند پیچیده تولید می شوند ، اما به چربی های مفید و کلسترول بستگی دارند ، بنابراین کمبود این عوامل مهم غذایی می تواند باعث مشکلات هورمونی شود ، به این دلیل که بدن عناصر سازنده ساخت آنها را ندارد. سموم حاوی مواد شیمیایی که تقلید از این عناصر سازنده را انجام می دهند یا خود هورمون ها را تقلید می کنند نیز مشکل ساز هستند زیرا بدن می تواند با استفاده از اجزای سازنده اشتباه اقدام به ایجاد هورمون کند. استروژن جهش یافته کسی؟

من اخیراً موارد زیادی را شنیده ام از افرادی که رژیم غذایی خود را بهبود بخشیده اند ، شروع به ورزش کرده اند و غیره اما هنوز وزن کم نمی کنند یا نشانگرهای سلامتی خود را بهبود نمی بخشند. پس از صحبت با بسیاری از این افراد ، به نظر می رسد که عاملی که در همه آنها مشترک است ، یک مشکل اساسی با تعادل هورمون است.

من قبلا در مورد لپتین و هورمونهای تیروئید نوشتم ، و اینها فقط یک قطعه کوچک در سیستم هورمون پیچیده در بدن است. در یک روز یا ماه مشخص ، بدن زن دارای نوساناتی در هورمون هایی مانند: استروژن ، پروژسترون ، کورتیزول ، هورمون لوتین کننده ، پرولاکتین ، اکسی توسین ، لپتین ، گرلین ، هورمون های تیروئید ، ملاتونین ، سروتونین و غیره خواهد بود.

نحوه ایجاد تعادل هورمون ها به طور طبیعی

سیستم غدد درون ریز یک سیستم پیچیده است که ما هرگز به طور کامل درک نخواهیم کرد ، اما موارد اساسی وجود دارد که می توانید برای تقویت توانایی بدن در ایجاد و تعادل هورمون ها انجام دهید:

۱- به اندازه کافی چربی های سالم بخورید

ما قبلاً در این باره در همین سایت صحبت کردیم ، بطوری که بدن انسان صرفاً برای مصرف چربیهای ساخته شده توسط انسان در روغنهای گیاهی نیست. محتوای چربی بدن انسان تا حد زیادی چربی اشباع است ، فقط حدود ۳٪ از چربی بدن از انواع دیگر است.

۳درصد از بدن تشکیل شده از چربی های اشباع نشده چند ماده حاوی چربی های امگا ۳ و چربی های امگا ۶ در حدود ۵۰:۵۰ تعادل است. این نسبت برای سلامتی بسیار مهم است و اغلب نادیده گرفته می شود. روغن های گیاهی مبتنی بر بذر (مانند روغن کانولا ، روغن سویا و غیره) از نظر چربی های امگا ۶ بسیار بالا و چربی های امگا ۳ بسیار کم است. از دهه ۱۹۵۰ ، این روغن های پایه دانه جایگزین بسیاری از منابع چربی اشباع و امگا ۳ در رژیم غذایی شده اند. این یکی از دلایلی است که اکثر مردم به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ حیاتی از رژیم خود دریافت نمی کنند.

ما نه تنها اسیدهای چرب امگا ۶ زیادی را از روغن های گیاهی اشباع نشده بسیار مصرف می کنیم ، بلکه به اندازه کافی امگا ۳ و چربی های اشباع مفید نیز مصرف نمی کنیم. این نوع چربی ها برای عملکرد مناسب سلول و به ویژه برای عملکرد هورمون حیاتی هستند ، زیرا اینها به معنای واقعی کلمه عناصر سازنده تولید هورمون هستند. وقتی مقدار کافی از این چربی ها را به بدن نمی دهیم ، باید با تکیه بر چربی های اشباع نشده با کیفیت پایین ، از آنچه در دسترس است استفاده کند.

نکته:
وقتی این اسیدهای چرب اشباع مهم به راحتی در دسترس نباشند ، فاکتورهای رشد خاصی در سلول ها و اندام ها به درستی تراز نمی شوند. این به این دلیل است که گیرنده های مختلف ، مانند گیرنده های پروتئین G ، برای ایجاد محلی سازی عملکرد ، باید با لیپیدها همراه شوند.

پیام هایی که از خارج سلول به قسمت داخلی سلول ارسال می شوند ، بسیاری از عملکردها را کنترل می کنند ، از جمله پیامهایی که به عنوان مثال ، آدرنالین در واکنشهای اولیه جنگ / پرواز پستانداران فعال می شوند. هنگامی که غده فوق کلیه آدرنالین تولید می کند و گیرنده آدرنالین (بتا آدرنرژیک) با پروتئین G و آبشار سیگنال آن ارتباط برقرار می کند ، اعضای بدن از نیاز به عمل هشدار می یابند. قلب سریعتر می تپد ، جریان خون به روده کاهش می یابد در حالی که جریان خون به عضلات افزایش می یابد و تولید گلوکز تحریک می شود.

پروتئین های G به اشکال مختلفی وجود دارند. زیر واحد آلفا بصورت کووالانسی با اسید میریستیک در ارتباط است و عملکرد این زیر واحد برای روشن و خاموش کردن اتصال به آنزیمی به نام آدنیلات سیکلاز و در نتیجه تقویت سیگنالهای مهم هورمونی مهم است.

هنگامی که محققان به بررسی ترکیب اسیدهای چرب فسفولیپیدهای موجود در سلولهای T (گلبول های سفید خون) از اهدا کنندگان جوان و پیر پرداختند ، دریافتند که از دست دادن اسیدهای چرب اشباع در لنفوسیت ها عامل کاهش سن در رنگ سفید است. عملکرد سلول های خونی. آنها دریافتند که می توانند با افزودن این اسیدهای چرب اشباع ، کمبودهای سلولی اسید پالمیتیک و اسید میریستیک را اصلاح کنند.

به همین دلیل ، روغن نارگیل برای سلامت هورمون شگفت انگیز است. این عناصر سازنده لازم برای تولید هورمون را فراهم می کند ، می تواند به کاهش وزن کمک کند ، التهاب را کاهش دهد و حتی دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است. روش مورد علاقه من برای مصرف آن مخلوط شدن در قهوه یا چای است. این بالاترین کیفیتی است که من پیدا کرده ام. از دیگر منابع با کیفیت چربی ها می توان به آووکادو ، چربی های حیوانی ، روغن زیتون ، گوشت های تغذیه شده با چمن ، تخم مرغ های مرتع و لبنیات خام (برای کسانی که این تحمل را دارند) اشاره کرد. غذای دریایی با کیفیت نیز بسیار مهم است ، زیرا بهترین منبع طبیعی امگا ۳ در طبیعت است.

نکته :
چربی هایی مانند روغن نباتی ، روغن بادام زمینی ، روغن کانولا ، روغن سویا ، مارگارین یا سایر چربی های تغییر یافته شیمیایی مصرف نکنید. به جای آن چربی هایی مانند روغن نارگیل ، کره واقعی ، روغن زیتون (آن را گرم نکنید!) و چربی های حیوانی (پیه ، گوشت گاو) را انتخاب کنید و مقدار زیادی ماهی امگا ۳ زیاد بخورید.

۲- کافئین را محدود کنید

من قهوه را خیلی دوست دارم ، اما حقیقت این است که کافئین بیش از حد می تواند سیستم غدد درون ریز را خراب کند ، به خصوص اگر عوامل استرس زای هورمونی دیگری مانند بارداری ، وجود سموم ، عدم تعادل چربی مفید یا استرس در آن دخیل باشد.

اگر می توانید قهوه را قطع کنید یا چای های گیاهی مفید را جایگزین کنید (در اینجا ده دستور العمل مورد علاقه خود را برای شما آماده کرده ام). اگر نمی توانید قهوه را ترک کنید یا نمی خواهید ، با افزودن ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به هر فنجان و مخلوط شدن در مخلوط کن ، به عنوان راهی برای دزدکی رفتن در چربی های مفید خود استفاده کنید. مثل لاته است اما با چربی های سالم! در اینجا دستورالعملی که استفاده می کنم و تنها روش نوشیدن قهوه است.

۳- از مصرف مواد شیمیایی مضر خودداری کنید

مواد شیمیایی مضر موجود در آفت کش ها ، پلاستیک ها ، پاک کننده های خانگی و حتی تشک ها می توانند حاوی مواد شیمیایی مختل کننده هورمون باشند که هورمون های بدن را تقلید می کنند و بدن را از تولید هورمون های واقعی باز می دارند. مواردی مانند کنترل بارداری هورمونی (بدیهی است) می توانند همان کار را انجام دهند.

برای کسانی که عدم تعادل هورمون دارند یا برای باردار شدن تلاش می کنند ، اجتناب از این مواد شیمیایی غیر ضروری بسیار مهم است! در قابلمه های تفلون آشپزی نکنید و از ظزوف فلزی یا شیشه ای روکش نشده استفاده نمایید. و از گرم کردن و نگهداری مواد غذایی در پلاستیک خودداری کنید هر زمان ممکن محصولات ارگانیک و گوشت را پیدا کنید و از سموم شیمیایی یا پاک کننده ها استفاده نکنید.

محصولات آرایشی منبع دیگری برای قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای بسیاری از افراد است. دهها هزار ماده شیمیایی در محصولات مراقبت شخصی که ما روزانه با آنها روبرو هستیم وجود دارد و بیشتر این مواد شیمیایی برای ایمنی طولانی مدت آزمایش نشده اند. اجتناب از این محصولات می تواند تفاوت چشمگیری در دستیابی به تعادل هورمون ها ایجاد کند. در صورت احساس ماجراجویی با ساختن سوئیچ های ساده مانند دئودورانت خانگی و لوسیون خانگی و حتی آرایش DIY شروع کنید. فهرست کامل دستور العمل های زیبایی طبیعی من را اینجا ببینید.

۴- خواب را در اولویت قرار دهید

نمی توانم به اندازه کافی بر این مورد تأکید کنم! بدون خواب کافی ، هورمون ها تعادل نخواهند داشت. عادت زنانه. (این کسی است که من بیشتر با آن دست و پنجه نرم می کنم!)

در حالی که می خوابید ، بدن شما بسیار فعال بوده و سموم را از بین می برد ، ذهن را دوباره شارژ می کند و هورمون ایجاد می کند. کمبود خواب ، حتی برای یک شب ، می تواند تأثیر فوق العاده ای بر روی هورمون ها بگذارد و حتی یک شب خواب از دست رفته یا کوتاه مدت می تواند سطح هورمون ها را کاهش و زمینه دیابتی را ایجاد کند.

برای کمک به بهبود خواب برخی از این نکات را امتحان کنید :

  • با از بین بردن نور مصنوعی ، بهینه سازی دما و صدا و سایر محرک ها ، محیط خواب خود را بهبود ببخشید.
  • در صورت امکان مواد شیمیایی را از تشک خود خارج کرده و تشکی غیر سمی انتخاب کنید که خواب طبیعی را پشتیبانی کند.
  • برای کمک به حمایت از ریتم شبانه روزی طبیعی خود یک برنامه روزانه ایجاد کنید. بیدار شوید و همزمان بخوابید ، حتی آخر هفته ها بخوابید تا چرخه هورمون شما منظم باشد.
  • چند ساعت قبل از خواب (۷ عصر یا زودتر) میان وعده ای حاوی پروتئین / چربی بالا بخورید یا در وعده شام ​​زیاد مصرف کنید. اگر در به خواب رفتن مشکل دارید ، این چهار ترفند را امتحان کنید.
  •  در طول روز نور طبیعی زیادی دریافت کنید و در صورت امکان هر روز حداقل ۳۰ دقیقه بیرون از خانه باشید. طیف گسترده ای از نور طبیعی به افزایش سطح سروتونین کمک می کند که سطح ملاتونین را در شب متعادل می کند. در حقیقت ، پزشک من معمولاً به بیمارانش توصیه می کند که هنگام کار برای حفظ تعادل هورمون ها ، در مدت یک ساعت بیدار شدن از خواب باید ۳۰ دقیقه از نور آفتاب یا نور شدید دریافت کنند.
  • پس از غروب خورشید تا حد امکان از نور مصنوعی خودداری کنید. F.lux (رایگان است) را روی همه رایانه ها و دستگاه ها نصب کنید تا نور آبی را کاهش داده و به خواب بهتر کمک کند (همچنین برای چشم ها نیز راحت تر است).
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و حدود ۲ ساعت قبل از خواب نوشیدن را متوقف کنید تا مجبور نشوید برای استفاده از سرویس بهداشتی از خواب بیدار شوید.
    با یک موسیقی آرامش بخش یا یک کتاب عالی ، حدود یک ساعت قبل از خواب یک وان حمام نمک بخورید.
  •  دعا کنید ، مدیتیشن کنید یا راهی برای کاهش استرس پیدا کنید.
  • قبل از خواب به خودتان ماساژ دهید (یا اینکه شخص دیگری به شما ماساژ دهد) تا استرس را از بین ببرد و به آرامش کمک کند (شخصاً من این کار را برای ماساژ در منزل دوست دارم). قبل از خواب برای کشش عضلات کشش دهید.

۵- عاقلانه مکمل مصرف کنید

متأسفانه ، ما در جهانی زندگی می کنیم که به دلیل کشت بیش از حد ، مواد غذایی اغلب از مواد مغذی تخلیه می شود ، آب اغلب به مواد شیمیایی آلوده می شود و حتی هوا می تواند حاوی ترکیباتی باشد که باعث خرابی در بدن می شود.

در حالت ایده آل ، ما می توانیم تمام مواد مغذی خود را از مواد غذایی دریافت کنیم ، به درستی از آب هیدراته شویم و روزانه به میزان کافی ویتامین D از خورشید دریافت کنیم. ما می توانیم از اقیانوس منیزیم دریافت کنیم و در وهله اول کمبود نخواهیم داشت ، زیرا مواد معدنی کافی را از خوردن غذاهای دریایی تازه مصرف می کنیم. از آنجا که این به ندرت اتفاق می افتد ، گاهی اوقات می توان به مکمل ها نیاز داشت! من مکمل های اساسی را که قبلاً مصرف می کردم به اشتراک گذاشته ام ، اما مکمل های خاص به ویژه برای تعادل هورمون مفید هستند.

نکته:
 قبل از مصرف هرگونه مکمل جدید ، حتماً با پزشک یا متخصص بهداشت خود مشورت کنید ، به خصوص اگر از داروها یا داروهای ضد بارداری استفاده می کنید.

ماکا –یا «جینسینگ پرویی» که بومی کشور پرو است ‘ ریشه تقویت کننده هورمون و از خانواده تربچه با سابقه طولانی استفاده است. زنانی که از این ماده استفاده می کنند اغلب بهبودهایی در باروری ، کاهش PMS و پوست / مو بهتر مشاهده می کنند.

این می تواند به مردان در تولید اسپرم ، سطح تستوسترون و ترکیب عضلات کمک کند. ماکا منبع خوبی از مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که یکی از راه های حمایت از تعادل هورمون است. به صورت پودر (کم هزینه ترین گزینه) یا به صورت کپسول در دسترس است. ماکا در دوران بارداری باید قطع شود.

منیزیم – منیزیم برای صدها عملکرد در بدن انسان حیاتی است و بسیاری از ما کمبود این ماده معدنی اصلی را داریم (در اینجا نحوه تشخیص وجود شما وجود دارد). چندین روش مختلف برای بدست آوردن منیزیم وجود دارد: به صورت پودر با محصولی مانند Natural Calm تا بتوانید دوز خود را تغییر دهید و به آهستگی کار کنید ، می توان فرم مایع یونی را به غذا و نوشیدنی اضافه کرد و دوز آن را به آرامی یا ترانس پوستی کار کرد. با استفاده از روغن منیزیم که به پوست زده می شود (این روش مورد علاقه من است). استفاده موضعی اغلب برای افرادی که دستگاه گوارش آسیب دیده یا کمبود شدید دارند ، م theثرترین گزینه است.

ویتامین D و امگا ۳ – یک پیش هورمون از عملکرد هورمون پشتیبانی می کند. در صورت امکان بهتر از خورشید یا از مکمل D3 یا روغن کبد کاد (منبع خوبی از امگا ۳ و ویتامین D و آنچه در زمستان انجام می دهم) به دست می آید. اطمینان حاصل کنید که بیش از حد دریافت نکنید و به طور مطلوب ، سطح ویتامین D سرم را بررسی کنید تا سطح آن کنترل شود.

ژلاتین یا کلاژن – منبع بسیار خوبی از مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است. پودرهای ژلاتین و کلاژن از راه های مختلف از تولید هورمون و سلامت گوارش پشتیبانی می کنند. پودر ژلاتین در واقع می تواند “ژل” باشد و در دستورالعمل هایی مانند ژله خانگی و مارشمالو پروبیوتیک مفید است ، در حالی که پروتئین کلاژن ژل نمی شود بلکه به راحتی به سوپ ها ، اسموتی ها ، قهوه ، چای یا هر ماده غذایی دیگری اضافه می شود. (من هم پپتیدهای ژلاتین و هم پپتیدهای کلاژن را از اینجا می گیرم)

کرم پروژسترون طبیعی – PMS یا سندروم پیش از قاعدگی و مشکلات قاعدگی اغلب با عدم تعادل هورمون خاصی در ارتباط هستند. به خصوص برای کسانی که چرخه کوتاه دارند یا مرحله دوم کوتاه چرخه آنها (تخمک گذاری از طریق شروع قاعدگی) ، پروژسترون می تواند مسئله باشد. من دیده ام که مردم فقط کرم پروژسترون طبیعی اضافه می کنند و می بینند که علائم تا حد زیادی کاهش می یابد. اگر از کرم پروژسترون استفاده می کنید ، آیا خود شما تحقیق می کنید ، مطمئن شوید که مارک خوبی دارید که فاقد سویا است و فقط برای نیمه دوم چرخه (تخمک گذاری از طریق قاعدگی) استفاده می شود. قبل از استفاده از هرگونه مکمل هورمونی با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

۶- به شیوه صحیح و منظم ورزش کنید

برای کسانی که عدم تعادل هورمون دارند ، ورزش سنگین می تواند در کوتاه مدت مشکل را بدتر کند. خواب ، حداقل در مرحله تعادل بسیار مهمتر است ، بنابراین تمرکز روی تمرینات آرامش بخش مانند پیاده روی یا شنا و پرهیز از دویدن طولانی ، کاردیو (کاردیو به تمریناتی اطلاق می‌شود که ضربان قلب و سرعت تنفس را بالاتر ببرد و باعث بهبود عملکرد قلبی، شش‌ها و سیستم گردش خون شود) می تواند در کوتاه مدت به بدن کمک کند.

در حالی که کاردیوی طولانی مدت می تواند بد باشد ، انفجارهای کوتاه در برابر وزنه برداری (کتری ، جابجایی حرکت ، حرکت اسکات ، لانگ) می توانند مفید باشند زیرا باعث ایجاد واکنش های هورمونی مفید می شوند. چند ست (۵-۷) وزن را هدف خود قرار دهید که واقعاً شما را به چالش می کشد ، اما اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، از فرم و آموزش کمک بگیرید زیرا فرم بد می تواند مضر باشد.

۷- افزودن سبزیجات را به رژیم غذای در نظر بگیرید

برخی گیاهان و گیاهان نیز می توانند به بدن کمک کنند تا هورمون ها به تعادل برسد. البته مهم است که قبل از مصرف این موارد با پزشک خود مشورت کنید ، خصوصاً اگر شخصی از داروهای ضد بارداری هورمونی یا داروهای دیگر استفاده می کند. برخی از گیاهانی که شخصاً استفاده کرده ام عبارتند از:

گیاه پنج انگشت– این گیاه غده هیپوفیز را تغذیه می کند و به طولانی شدن مرحله لوتئال کمک می کند. باعث کاهش پرولاکتین و افزایش پروژسترون می شود. برای برخی از زنان ، این به تنهایی باعث بهبود علائم می شود.

برگ تمشک قرمز – یک گیاه باروری کاملاً شناخته شده که در کاهش سندرم پیش از قاعدگی و گرفتگی عضلات نیز مفید است. از نظر مواد مغذی بالا است و به ویژه دارای کلسیم زیادی است و مقوی رحم است. این به صورت کپسول موجود است ، اما یک چای سرد و گرم عالی ایجاد می کند.

گیاهان آداپتوژن- گیاهانی مانند جینسینگ آسیایی ، ریحان ، ریشه گون ، ریشه شیرین بیان و رودیولا، به بدن کمک می کنند استرس را کنترل کند و از غده فوق کلیه حمایت کند. آنها یک روش عالی و طبیعی برای کار در جهت تعادل هورمون برای بسیاری از افراد هستند. این یک آغازگر خوب در درک آداپتوژن ها است.

۸- از سلامت گوارش حمایت کنید

سیستم هضم بسیار بیشتر از آنچه بسیاری از ما تصور می کنیم ، بر روی هورمون ها تأثیر می گذارد. دستگاه گوارش نه تنها منبع بسیاری از انتقال دهنده های عصبی حیاتی در بدن است ، بلکه عدم تعادل در روده می تواند به عدم تعادل در انتقال دهنده عصبی و هورمون ها تبدیل شود. سروتونین ، یک انتقال دهنده عصبی لازم برای تعادل خواب / استرس ، بیشتر از حتی در مغز در روده متمرکز شده است! ۷۰٪ از سیستم ایمنی بدن در روده یافت می شود و به معنای واقعی کلمه مادربرد بسیاری از عملکردها در بدن است. حتی سلامت تیروئید با سلامت روده ارتباط دارد.

آنچه بقراط هزاران سال پیش می دانست امروزه به همان اندازه درست به نظر می رسد … که “همه بیماری ها از روده آغاز می شوند”. کسانی که با مشکلات روده دست و پنجه نرم می کنند ممکن است در دستیابی به تعادل هورمونی بدون پرداختن به سلامت روده مشکل داشته باشند. (این جامع ترین برنامه ای است که من تاکنون برای پرداختن به مسائل بهداشتی روده دیده ام.)

۹- تنظیم عملکرد هورمون لپتین بسیار موثر است

لپتین یک هورمون اصلی است و اگر از تعادل خارج شود ، هیچ هورمون دیگری تعادل خوبی نخواهد داشت. رفع مشکل هورمون لپتین همچنین به تقویت باروری ، سهولت کاهش وزن ، بهبود خواب و کاهش التهاب کمک می کند. در این زمینه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

۱۰- با یک رژیم متعادل کننده هورمون ادامه دهید

هیچ یک از موارد بالا نباید اقدامات موقتی باشند ، اما برای حفظ تعادل سطح هورمون ها باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد شود. بدیهی است که مشورت با یک متخصص هورمونی برای بهبود هر چه بیشتر سبک زندگی و تعادل هورمونی بسیار موثر است.

به محض تسلط بر این نکات (یا حتی فقط چند مورد از آنها) با حمایت از بدن خود با یک غذای کامل ، رژیم غذایی مناسب هورمون ، تغییرات را حفظ کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با این نکات کلیدی روش مثبت اندیشی را یاد بگیرید

چکیده: داشتن یک دیدگاه مثبت هدفی است که گاهی آن را فراموش کرده و بدین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This