دوشنبه , ۲۸ , خرداد , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / کدو خورشتی یا کدو سبز چه خواصی دارد

کدو خورشتی یا کدو سبز چه خواصی دارد

چکیده:
کدو سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین A و پتاسیم است که اگر خام مصرف شود درصد بیشتری از مواد جذب میشود. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه شناسی ، در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.

یکی از سبزیجات که که در فصل تابستان به وفور دیده می شود “کدو سبز” است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و دارای خواص ضد پیری بوده و درمان بسیاری از بیماریهاست.

خواص کدو سبز

این خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که در پایین آوردن چربی خون و لاغری نیز مفید می باشد.

مهم ترین خواص و فواید درمانی کدو سبز

۱- مناسب برای کاهش وزن:

کدو سبز، یک میوه کم نشاسته است . یعنی کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارد. شما را سیر نگاه می دارد و مانع زیاد خوردن شما می شود.

۲- بهبود سلامت قلب:

کلسترول، سدیم و چربی کدو سبز پایین است و به حفظ تعادل کربوهیدرات ها کمک می کند که حفظ تعادل آنها، برای سلامت قلب ضروری است.

۳- بهبود سلامت چشم ها:

این میوه ، سرشار از لوتئین و زئازانتین می باشد ،که هر دوی آنها آنتی اکسیدان هایی هستند ،که از ایجاد لکه های زرد مربوط به پیری جلوگیری می کنند.همچنین، منبع خوبی از ویتامین A نیز است که سلامت چشم را افزایش می دهد.

کنترل دیابت از مهم ترین خواص کدو سبز

 

۴- کمک به کنترل دیابت:

غذاها و میوه های غیرنشاسته ای مانند کدوسبز ، شما را سیر نگاه می دارند و به درمان دیابت کمک می کنند.همچنین، فیبر رژیمی که در کدو سبز فراوان است، جذب گلوکز را به تاخیر می اندازد و به بیماران دیابت نوع ۲ کمک می کند.

۵- کمک به کاهش کلسترول:

کدو سبز، یکی از معدود غذاهای بدون کلسترول است ، که می توانید آنرا در رژیم غذایی کاهش کلسترول بگنجانید.فیبر حل شدنی نیز، با جذب کلسترول تداخل دارد، که به پایین آوردن کلسترول بد خون کمک می کند.

۶- کمک به درمان آسم:

مقدار بالای ویتامین C در کدو سبز، و همچنین خاصیت ضدالتهابی آن در درمان آسم، نقش موثری دارد.

پیشگیری و درمان سرطان با مصرف کدو سبز

۷- محافظت در برابر سرطان روده بزرگ:

فیبر موجود در کدو سبز، مهم ترین دلیل آن ، برای درمان سرطان روده بزرگ می باشد. این گونه که،آب اضافی را در روده بزرگ جذب ،رطوبت مدفوع را حفظ و به خروج آسان آن از بدن کمک می کند.

۸- افزایش هضم و عملکرد گوارش:

میوه ها و سبزیجات سبز، مانند کدو سبز، گوارش سالم را افزایش می دهند. می توانید به آن بعنوان یک وعده بعد از غذای اصلی نگاه کنید. چند هویج و کدو سبز را له کرده و لای نان یا مافین از طعم آن لذت ببرید.

عوارض جانبی استفاده از کدوی سبز

۱- مسائل گوارشی:

ممکن است که در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر ، باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. در چنین مواردی یا کاملا از خوردن آنها اجتناب کنید و یا کمتر مصرف کنید.

۲- آلرژی:

در بعضی افراد باعث حساسیت و آلرژی می شود. که باعث ایجاد حالت تهوع ، پف ،خارش و … می شود.

مصرف بیش از حد کدو سبز چه عوارضی دارد

۳- آلزایمر:

بله این می تواند کمی متناقض باشد. آهن کمک میکند تا از بیماری های مغزی جلوگیری شود و مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد آن، می تواند شرایط عصبی ای مانند آلزایمر را ایجاد کند.

۴- بتاکاروتن بیش از حد:

فقط در صورت مصرف بیش از حد کدو، این اتفاق می افتد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با این نکات کلیدی روش مثبت اندیشی را یاد بگیرید

چکیده: داشتن یک دیدگاه مثبت هدفی است که گاهی آن را فراموش کرده و بدین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This