خانه / آموزش / خواص غیر قابل باور پیاز برای سلامتی

خواص غیر قابل باور پیاز برای سلامتی

چکیده:
انواع پیاز متعلق به خانواده گیاهان Allium هستند که شامل پیاز ، سیر و تره فرنگی نیز هست. این سبزیجات دارای طعم های تند و برخی خاصیت دارویی هستند.

پیازها از نظر اندازه ، شکل ، رنگ و طعم متفاوت هستند. رایج ترین انواع آن پیاز قرمز ، زرد و سفید است. طعم این سبزیجات می تواند از شیرین و آبدار گرفته تا تیز ، تند و تیز باشد که البته بسته به فصلی که در آن افراد رشد می کنند و مصرف می شوند ، متفاوت است. کشاورزان قرن ها سبزیجات آلیمی کشت کرده اند.

این دانش رایج است که خرد کردن پیاز باعث ایجاد آبکی چشم می شود. با این حال ، پیاز ممکن است مزایای بالقوه سلامتی را نیز به همراه داشته باشد. این موارد ممکن است شامل کاهش خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان ، بهبود خلق و خوی و حفظ سلامت پوست و مو باشد. در این مقاله ، در مورد فواید احتمالی پیاز ، محتوای غذایی آنها و چگونگی گنجاندن بیشتر آنها در رژیم غذایی صحبت می کنیم.

فواید بی نظیر پیاز:

پیاز ممکن است در چندین جنبه مختلف از سلامت اثرات مثبتی داشته باشد.

۱- پیشگیری از سرطان

محققان سبزیجات آلیوم را در رابطه با سرطان بخصوص سرطانهای معده و روده بزرگ مورد بررسی قرار داده اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مجله انکولوژی بالینی در آسیا و اقیانوسیه ، ۸۳۳ نفر مبتلا به سرطان کولورکتال را با ۸۳۳ نفر که این بیماری را نداشتند ، مقایسه کرد.

محققان دریافتند که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در افرادی که مرتباً سبزیجات آلیمی مانند پیاز مصرف می کنند ، ۷۹٪ کمتر است.

متخصصان مکانیسم دقیقی را که بعضی از ترکیبات موجود در پیازها را مهار می کنند ، کاملاً درک نمی کنند. برخی فرض می کنند که پیازها رشد تومور و جهش سلولی را مهار می کنند.

یک فنجان پیاز خرد شده نیز حداقل ۱۳.۱۱٪ از توصیه های روزانه ویتامین C را در بزرگسالان دریافت می کند ، به عنوان یک آنتی اکسیدان ، این ویتامین به مقابله با تشکیل ترکیبات رادیکال آزاد که پیوندی به سرطان دارند ، کمک می کند. در یک بررسی از سال ۲۰۱۵ ، رابطه عمومی بین افزایش مصرف سبزیجات آلیوم و کاهش خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطانهای معده و دستگاه گوارش وجود دارد.

نویسندگان یادآور می شوند که ترکیباتی به نام organosulfurs در پیاز وجود دارد که برخی از آنها جنبه های رشد تومور را سرکوب می کنند. با این حال ، آنها نتیجه می گیرند که همه ارگانولارها خاصیت آنتی اکسیدانی ندارند. تحقیقات بیشتر لازم است تا تأیید شود که کدام ترکیبات موجود در پیاز اثرات محافظتی در برابر سرطان دارند.

این بررسی همچنین به خلاء موجود در تحقیقات تا امروز اشاره کرده است. نویسندگان اظهار داشتند که پیاز و سایر سبزیجات آلیوم از بروز سرطان در انزوا جلوگیری نمی کنند بلکه در کنار سایر عوامل سبک زندگی برای کاهش ریسک کار می کنند.

آنها همچنین توصیه کردند که در حالی که تحقیقات نشان داده است که برخی ارتباطات بین مصرف سبزیجات آلیم و کاهش خطر سرطان وجود دارد ، هنوز مقداری که فرد برای مصرف حداکثر آن باید مصرف کند هنوز مشخص نیست.

۲- سلامت پوست و مو

به عنوان منبع خوبی برای ویتامین C ، پیاز ممکن است از ساختمان و نگهداری کلاژن حمایت کند. کلاژن ساختار و زیبایی را به پوست و مو می بخشد.

۳- تعدیل فشار خون

یک بررسی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که کوئرستین ، ترکیبی از پوست پیاز ، هنگامی که محققان آن را استخراج و به عنوان مکمل تجویز کردند ، فشار خون را کاهش می دهد. با این حال ، این مطالعه به جای مصرف کورستین به شکل مکمل ، اثرات احتمالی بر فشار خون خوردن پیاز را به عنوان بخشی از رژیم غذایی بررسی نکرد.

۴- خواص تغذیه‌‌‌‌‌ای فراوان

پیاز یک ماده غذایی مغذی است ، به این معنی که در ضمن کم کالری از نظر ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها سرشار هستند.

صد گرم پیاز خرد شده دارای مواد مغذی و خواص زیر است:

 کالری:  ۶۴ کالری

کربوهیدرات: ۱۴.۹ گرم 
چربی: ۰.۱۶ گرم
کلسترول: ۰ گرم
فیبر: ۲.۷۲ گرم
قند: ۶.۷۸ گرم
پروتئین: ۱.۷۶ گرم

با توجه به مقدار توصیه شده مصرف روزانه پیاز و مقدار مناسب دریافت آن از دستورالعملهای رژیمی غذایی برای افراد ، پیاز منبع خوبی از مواد مغذی زیر است :

مغذی درصد نیاز روزانه در بزرگسالان
ویتامین C (RDA) %۱۳.۱۱  برای مردان و   ۱۵.۷۳% برای زنان
ویتامین B-6 (RDA) بسته به سن ، ۲۱.۲۹-۱۴.۷۷٪
منگنز (AI) ۸.۹۶ % برای آقایان و ۴۴/۱۱٪ برای زنان

پیاز همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی زیر است:

کلسیم
اهن
فولات
منیزیم
فسفر
پتاسیم
کوئرستین و گوگرد

پیاز یک منبع قدرتمند از آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است.

مضرات

پیاز بطور کل یک ماده غذایی کم خطر است. با این حال ، ممکن است افراد قلیلی به آن حساسیت نشان داده و یا معده آنان تحمل پیاز را نداشته باشند. در صورتی که بعد از خوردن پیاز واکنش حساسیتی را تجربه کردید ، حتماً باید به دنبال مراقبت پزشکی باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
تلگرام
اینستاگرام
فیسبوک
گوگل پلاس
تویتر
آپارات

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

پروتئین میوه ها را جایگزین گوشت کنیم

چکیده: میوه ها از جمله غنی ترین منابع ویتامین ها هستند؛ ویتامین ها از جمله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This