یکشنبه , ۲۳ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / خواص گیاه دِرمَنه‌ برای تقویت بدن ، رفع استرس و اضطراب

خواص گیاه دِرمَنه‌ برای تقویت بدن ، رفع استرس و اضطراب

چکیده:
گیاه سرده دِرمَنه‌ که با نام‌های یوشان و ترخ نیز شناخته می‌شود دارای نام علمی  Artemisia است. این گیاه به شکل خوشه‌ای بوده و گل‌هایی معمولاً تلخ مزه دارد. این گیاه از گونه گیاه تیره کاسنیان بوده دارای ۴۰۰ گونه مختلف است.

گونه‌های گیاه درمنه در مناطق مختلف جهان رشد می‌کنند که تقریبا خواص یکسانی دارند. درمنه دارای طبع گرم و خشک بوده و یک ضد سم قوی است. ضماد گیاه درمنه برای رفع نیش عقرب ، رطیل، گزیدگی زنبور و سموم سرد مفید است. یک گونه از این گیاه دارویی ارزشمند با نام ،درمنه آرتمیاپرسیکا Artemisa persica با نام محلی جوشن  در استان لرستان می‌روید که خواص آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمندی دارد.

از عصاره هیدروالکلی و اسانس روغنی گیاه درمنه برای درمان ورم مفاصل استفاده می‌شود. همچنین کاربرد Artemisia در درمان و مبارزه با انگل کشنده مالاریا کاملاً سودمند بوده و اثبات شده است ، اگرچه برخی در مورد ماهیت دقیق این درمان سوالاتی را مطرح می کنند. اما استفاده از آن در مبارزه با مالاریا لزوماً به معنای مؤثر بودن آن در برابر Covid-19 نیست.

حتما بخوانید:
حرکات ساده یوگا برای آرامش ذهن

 اخیرا اطبای طب سنتی در کشور ماداگاسکار آفریقا اعلام کرده‌اند که از دمنوش تهیه شده از گیاه درمنه آفریقایی برای درمان کووید ۱۹ استفاده می شود. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا ، در حال بررسی داده های علمی جمع آوری شده در زمینه امنیت و کارایی دمنوش تهیه شده هستند.

فرانک ون درکوی ، که رهبری تحقیقاتی درمورد بیماری ورم مفاصل و درمان اچ آی وی در دانشگاه لیدن و دانشگاه بازل را به عهده دارد ، اعلام کرد که تحقیقات در مورد استفاده ازاین دارو بر علیه بیماری کرونا می‌بایست ” با احتیاط تفسیر شود. “

در شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا ، بسیاری از گیاهان و مواد ، بدون حداقل شرایط و شواهد در مورد کیفیت ، ایمنی و کارآیی ارائه می شوند. استفاده از محصولات برای درمان Covid-19 ، که به طور کامل مورد تحقیق قرار نگرفته است ، می تواند مردم را به خطر انداخته و احساس امنیت کاذب بین مردم ایجاد کرده و آنها را از زدن ماسک , شستن دستها و رعایت فاصله اجتماعی دور کند ، “دستوراتی که در پیشگیری از بیماری Covid-19 مهم هستند.”

سخن پایانی

بی گمان گیاه درمنه دارای خواص مفیدی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و به دلیل طبع گرم آن مفرح اعصاب و تنظیم کننده قاعدگی است . لیکن برخی افراد در خصوص خواص درمانی این گیاه بیش از حد بزرگ نمایی کرده و خواص بسیاری چون درمان بیماریهایی مانند کرونا ، دیابت ، سرطان و … را برای آن قائل شده اند که حقیقت ندارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

نخودچی کشمش و خواص بی نظیر آن

چکیده: پیش از اینکه در مورد خواص نخودچی و کشمش توضیحاتی ارائه کنیم ، ضروری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This