دوشنبه , ۲۴ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / بهداشت و سلامت / تصاویر / خواص پوست لیمو ترش برای پیشگیری از سرطان پوست

خواص پوست لیمو ترش برای پیشگیری از سرطان پوست

چکیده:
پوست لیمو در جلوگیری از مشکلات پوستی نظیر چین و چروک، آکنه، رنگدانه‌ها و لکه‌های تیره نقش دارد؛ چرا که رادیکال‌های آزاد نقش بسیار مهمی در این فرایند بازی می‌کنند و پوست لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تا حد زیادی در سم‌زدایی پوست نقش دارد.

 اغلب ما در خصوص فوائد بسیار و ارزش غذایی پوست لیمو ترش بی اطلاع بوده و آن را دور میریزیم. در صورتی که اگر از فوائد زیاد آن اطلاع داشته باشیم ، آن را به نحوه مناسب مصرف کرده و از خواص بی شمار آن بهره می بریم.

 

  ارزش غذائی پوست لیمو ترش برای سلامت بسیار زیاد است. پوست لیمو ۵ تا ۱۰ برابر آب لیمو ویتامین دارد. از جمله خواص لیموترش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پیشگیری از سرطان پوست: پوست لیموترش حاوی میزان بالا لیمونن است که می تواند از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کند.
  • کنترل وزن: میزان بالا پلی فنول‌های موجود در پوست لیمو می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. همچنین می‌تواند به خلاصی از چربی‌های اضافی تجمع یافته در کبد هم کمک کند.
  • افزایش مقاومت انسولین: زمانیکه بدن قادر به واکنش به عملکرد هورمون انسولین نباشد، میزان قندخون افزایش یافته که منجر به شرایطی موسوم به پیش دیابت می‌شود. پوست لیموترش می‌تواند موجب تقویت مقاومت انسولین شود. چراکه حاوی پلی فنول‌هایی است که با هدف قراردادن تجمع چربی در ناحیه شکمی به بهبود این مشکل کمک می‌کند.

  • پیشگیری از سرطان روده: پوست مرکباتی نظیر لیمو و پرتقال حاوی خواص ضدسرطانی قوی‌ای هستند. آنها حاوی مقادیر زیاد فلاوونوئیدهای موسوم به پلی متوکسی فلاوون هستند که رشد تومور درروده را هدف قرار می‌دهند. همچنین سرشار از هسپریدین و دیوسمین هستند که به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می‌کنند.
  • سایر فواید پوست لیمو ترش: از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می‌توان به پاک‌سازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌ای، جلوگیری از سکته و… اشاره کرد. همچنین پوست لیمو با از بین بردن عوامل مسموم کننده در بدن زندگی تازه ایجاد می‌کند.برای اینکه بید را دفع کنید باید کیسه‌هایی را در قفسه‌های لباس خود آویزان کنید که محتوی پوست خشک لیمو باشد. علاوه بر آن ضد عفونت میکروبی و قارچی، موثر در مقابل انگل‌ها و کرم‌ها بوده فشار خون را تنظیم نموده ضد افسردگی و ضد استرس و اختلالات عصبی می‌باشد.
     بهترین روش مصرف:لیمو ترش را پس از شستن در فریزر قرار دهید، پس از یخ زدن تمام آنرا با رنده ریز رنده کنید. حال می‌توانید آنرا روی هر ماده غذائی که مایلید بپاشید و یا از تکه‌های آن در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با خواص دارویی برگ درخت اکالیپتوس بیشتر آشنا شویم

چکیده: ساکنین اولیه استرالیا- بومیهای استرالیایی- از برگهای اکالیپتوس برای درمان جراحات و پایین آوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This