خانه / آموزش / چگونه یوگا بر ذهن ما اثر میگذارد

چگونه یوگا بر ذهن ما اثر میگذارد

چکیده:
 مطالعات فراوانی درباره مزایای مختلف یوگا و مدیتیشن از جمله خود شناسی , انجام داده است , تاثیر عوامل ژنتیکی بر استرس , بهبود درد کمر و کاهش افسردگی انجام داده اند. نتایج نشان دادند یوگا و مدیتیشن تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی بدن دارند که باعث احساس آرامش در فرد شده و رفتار کلی را بهتر می کند.
مطالعات جدید نشان می دهد که یوگا و مدیتیشن برای انسان از نظر فیزیکی و روحی مفید بوده و کنترل استرس را بهبود می بخشد. در تحقیقات اخیر به بررسی مزایای تمرینات یوگا و مدیتیشن پرداختند. اخبار پزشکی امروز در مورد مطالعات فراوانی درباره مزایای مختلف یوگا و مدیتیشن از جمله خود شناسی , انجام داده است , تاثیر عوامل ژنتیکی بر استرس ,  بهبود درد کمر و کاهش افسردگی انجام داده اند. نتایج نشان دادند وگا و مدیتیشن تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی و سیستم ایمنی بدن دارند که باعث احساس آرامش در فرد شده و رفتار کلی را بهتر می کند.

تحقیقاتی به سرپرستی رائل کان از گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس که بخشی از یک تحقیق بزرگ تر درباره روش های کنترل استرس است , انجام شد.

دکتر کان و تیم تحقیقاتی وی تعدادی از شرکت کنندگان در دوره های یوگا و مدیتیشن را به مدت ۳ ماه تحت نظر گرفتند. این افراد به صورت روزانه تمرینان خود را انجام داده و رژیم سبزیجات داشتند. از گروه ۲۰۰ نفر مختلط , ۹۸ نفر داوطلب شرکت در این آزمایش شدند. هر چند به دلیل کمبود بودجه ۳۸ نفر ( ۱۹ زن و ۱۹ مرد ) انتخاب شدند. با توجه به اینکه برخی از اطلاعات ارائه شده درباره افراد غیر قابل استفاده بود، از ۲۶ نفر نمونه های بیولوژیکی گرفته و بررسی شد. بسیاری از افراد بارها تجربه شرکت در کلاس های یوگا و مدیتیشن را داشتند. دکتر کان داوطلبان را به دو گرده تقسیم کرده رفتار و علائم فیزیکی شان را قبل و بعد از شرکت در کلاس بررسی کرد.

در گروه اول آزمایش های روان سنجی و اطلاعات مربوط به رفاه روانشناختی ذهنیت را مورد بررسی قرار دادند. در گروه دوم عامل نوروتروفیک، پروتئینی است که باعث زنده ماندن و رشد سلول های عصبی مختلف شده و در پاسخ ایمنی، تنظیم متابولیسم و ​​انعطاف پذیری در برابر استرس و اضطراب نقش داشته و از مغز ترشح می شود را بررسی کردند.

کان تأکید کرد که نتایج آنها ممکن است به افزایش عملکرد عناصر خاصی از سیستم عصبی مرکزی، یک سیستم ایمنی و حساسیت تمرکز و آگاهی اشاره داشته باشد. نتایج نشان داد که مدیتیشن و یوگا می تواند هیپوکامپ را برای عملکرد بهتر تحریک کند.

دکتر کان بیان کرد: ” یک ارتباط احتمالی بین اثرات روی BDNF و CAR، یکپارچگی عملکرد هیپوکامپ وجود دارد، از آنجایی تحقیقات قبلی نشان داده افزایش سطح BDNF به علت تمرینات فیزیکی مربوط به نوروژنز هیپوکامپ است احتمال تاثیر مثبت آن بر سلامت و افسردگی وجود دارد”.

دکتر و تیمش، از نتایج تحقیقات خود هیجان زده شده اند و معتقدند زمینه هایی برای مطالعات بیشتر در مورد مزایای جسمی و روحی بالقوه یوگا و مدیتیشن موجود می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

رفع چین و چروک و خطوط صورت بدون نیاز به بوتاکس

چکیده: خطوط دور لب و بینی ، خط اخم بین ابرو ها و چروک پیشانی …

۴ نظرات

  1. جدا عالی بود دستتون درد نکنه

  2. یوگا فوق العاده است مرسی از شما عالی بود

  3. Hi,

    I hope you are doing well.

    I want to contribute a guest post article to your website that may interest your readers.

    It would be of high quality and free of cost. You can choose the topic of the article from the topic ideas that I’ll send you in my next email once you approve this offer.

    Please note that I will need you to give me a backlink within the guest post article.

    Please let me know if I shall send over some amazing topic ideas?

    Regards,

    Lindsay Johnson

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Share This