خانه / آموزش / حرکات ساده برای درمان کمر درد

حرکات ساده برای درمان کمر درد

چکیده:
کمردرد یکی از مشکلات شایع در سراسر جهان است. با اینکه همه تصور می‌کنند کمردرد یک مشکل رایج در میان افراد میانسال و سالمند است ولی اینگونه نیست و این مشکل در زندگی امروزی می‌تواند برای هر کسی رخ دهد. علت بیشتر کمردردها به وضعیت نامناسب نشستن و ایستادن فرد، رگ به رگ شدن و یا فشار روی عصب سیاتیک بر می‌گردد. 

بیشتر مردم برای درمان کمردرد به داروهای مسکن روی می‌آورند ولی این درمان موقت است. به‌علاوه بسیاری از داروهای درمان کمردرد دارای عوارض جانبی نیز هستند. برای کمک به جلوگیری از کمردرد شما نیاز دارید تا همیشه فعالیت داشته باشید. فعالیت‌های ساده مثل شنا و پیاده‌روی به تسکین درد کمک می‌کند و از حملات بیشتر جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از یک سری تمرینات خاص و یوگا برای کمک به تقویت کمر و درمان کمردرد خود استفاده کنید. در اینجا برخی تمرینات و حرکات یوگا برای بهبود کمردردتان آورده شده است.

حرکت اول برای درمان کمردرد

این  حرکت برای تقویت ماهیچه‌های کمر بسیار مناسب است.

با دست و زانوی خود شروع کنید. ابتدا دست‌ها را در مقابل شانه‌های خود قرار دهید. زانوهای خود از زمین بلند کرده و باسن خود را به سمت بالا بکشید. عضلات گردن خود را شل کنید و ۵ الی ۱۰ بار نفس بکشید و سپس به آرامی به موقعیت ابتدایی خود برگردید.

شما می‌توانید این حرکت را ۳ الی ۵ بار در روز انجام دهید. این حرکت باعث کشیده شدن ستون فقرات و بهبود گردش خون می‌شود.

حرکت دوم

این حرکت باعث کشیده شدن ستون فقرات شده و فشار را از روی کمر شما گرفته و به تسکین عضلات سفت کمک می‌کند. همینطور در رفع استرس نیز موثر است.

مطابق تصویر ابتدا روی دو زانوی خود بنشیند. بازوهایتان را کمی شل کرده و مستقیم روی زمین قرار دهید. به آرامی به جلو خم شوید، به طوری که پیشانی‌تان زمین را لمس کند.۵ الی ۱۰ بار نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی به موقعیت اول خود برگردید.

شما می‌توانید این حرکت را ۱۰ الی ۱۵ بار در روز تکرار کنید.

حرکت سوم

این حرکت کششی تاثیر شگفت انگیزی در درمان کمردرد دارد و باعث شل شدن و ماساژ عضلات داخلی ستون فقرات می‌شود.

مطابق تصویر روی دو زانو و دو دست خود قرار بگیرید. بازوهای خود را به طور مستقیم زیر شانه های خود قرار بدهید و آن‌ها را صاف نگه دارید. سپس ستون فقرات خود را بالا برده و سر خود را پایین آورید به گونه شکم خود را ببینید. بعد از آن ستون فقرات را پایین آورده و سر خود را بالا ببرید.

شما می‌توانید این حرکت را ۵ الی ۱۰ بار در روز تکرار کنید. تکرار این حرکت در روز باعث کشش ستون فقرات‌تان در هر دو جهت می‌شود.

حرکت چهارم

این حرکت یکی از بهترین درمان‌های تمام مشکلات ستون فقرات است.

مطابق تصویر نشسته و مطمئن شوید که ستون فقرات شما به حالت مستقیم و راست قرار دارد. سپس پاهایتان را دراز کنید، بعد از آن پای چپ خود را تا کرده و پاشنه پای چپ را در زیر لگن سمت راست قرار دهید.

مچ پای راست را بلند کرده و به روی زانوی سمت چپ خود قرار دهید. نیم تنه خود را به سمت راست مایل کنید و به مدت ۳ الی ۴ ثانیه به همین صورت باقی بمانید. سپس همین حرکت را با پای مخالف تکرار کنید.

حرکت پنجم

این حرکت به عضلات کمر کمک زیادی کرده و به کاهش هر نوع درد و تنش در مهره‌های ستون فقرات کمک زیادی می‌کند.

ابتدا صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌تان باز کنید. به آرامی خم شوید و بازوهایتان را به سمت زمین نزدیک کنید و کف دست های خود را روی زمین قرار دهید و سپس پشت پاهای خود را لمس کرده و به آرامی بلند شوید. شما می توانید این حرکت را ۳ الی ۵ بار در روز تکرار کنید.

حرکت ششم

این حرکت برای درمان سریع و آسان کمردرد بسیار مناسب است.این حرکت باعث کشیدگی و تقویت عضلات اطراف ستون فقرات می شود. همچنین در از بین بردن درد سیاتیک بسیار موثر است.

ابتدا روی شکم خود دراز بکشید. بازوهایتان را در کنار بدنتان قرار دهید به طوری کف دست‌هایتان به سمت بالا باشد. تا جایی که می توایند پاهای خود را بالا ببرید و مطمئن شوید که زانوهایتان خم نشود. به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه می توانید این حرکت را هر روز انجام دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
تلگرام
اینستاگرام
فیسبوک
گوگل پلاس
تویتر
آپارات

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

قوی ترین داروی های گیاهی سم زدای بدن

چکیده: اصولا وقتی بدن شما نیاز به سم زدایی دارد که ذخایر سم در بدن پر …

۲ نظرات

  1. کمر درد بدترین درده امیدوارم موثر باشه

  1. بازتاب ها: همایون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This