یکشنبه , ۱۸ , شهریور , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / آیا آن مقدار که بدنتان به خواب نیاز دارد میخوابید؟

آیا آن مقدار که بدنتان به خواب نیاز دارد میخوابید؟

چکیده:
آخرین باری که در طول شب خوابیدید و با احساس سرزندگی و استراحت کامل از خواب بیدار شدید چه زمانی بوده است؟ یک شب بی خوابی هر چند وقت یکبار، اشکالی ندارد. اما اگر نمی‌توانید بدون فکر کردن به این سؤال پاسخ دهید، خواندن این مطلب برای شما ضروری است.

همه ما می‌دانیم که برای شارژ کردن باتری‌هایمان و تحمل استرس‌هایی که روز بعد همیشه با خود به همراه خواهد داشت، به یک خواب خوب نیاز داریم. اما چیزی که ممکن است متوجه نباشیم این است که خواب نیز برای ترمیم بدن و آمادگی برای مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌ها ضروری است و کمبود ۷ تا ۸ ساعت خواب خوب در یک دوره طولانی، ما را در معرض خطر قرار می‌دهد ، مانند چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر. ناگفته نماند که ما را مستعد هر عفونتی می کند که در نزدیکی ما وجود دارد.

اما بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی افراد با ۸ ساعت خوابیدن احتیاج بدن خود را به خواب کامل تکمیل میکنند و کسان دیگری با ۹ یا ۱۰ ساعت خوابیدن نیاز بدن خود را برآورده کنند. قابل توجه است که بدانیم ، خواب کامل در ساعات مختلف شب و روز نیز با هم فرق دارد.

و این در حالی است که ما وقتی میخواهیم برای یک روز شلوغ زمان جور کنیم، معمولا این کار را با کم کردن ساعت خوابتان انجام دهیم و شاید هم با حذف یکی دو ساعت از زمان استراحتمان به کارهای  بیشتری رسیدگی کنی؛ اما واقعیت این است که حتی کمی کمبود خواب روی حال و حوصله، انرژی، هوشیاری ذهن و توانایی مقابله با استرس، اثر می گذارد. در دراز مدت هم کمبود خواب مزمن، دشمن سرسخت سلامت تان می شود.

حتما بخوانید:
آنچه که باید در مورد داشتن یک خواب راحت بدانید

در مقاله بالا ، هرآنچه باید در مورد داشتن خواب راحت بدانید توضیح داده شده و اینجا از تکرار آنها خوداری میگردد ، اما ضرورت دارد که بر اهمیت داشتن خواب کافی و با کیفیت تاکید شود.

وقت آن است که این نوع تفکر را که کمبود خواب کافی یک واقعیت سبک زندگی امروزی است و  نمی‌توانیم کار زیادی برای آن انجام دهیم ، را  کنار بگذاریم و قبول کنیم که خواب یک ضرورت بیولوژیکی برای بدن ماست ، و تنظیم زمان خواب و مدت مورد نیاز برای آن اجتناب ناپذیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

مسکن و آنتی بیوتیک، دشمنان کلیه

چکیده: مسکن های ضد التهابی مانند ایبوپروفن چون ممکن است خطر بروز مشکلات کلیوی را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This