دوشنبه , ۲۸ , خرداد , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / سوراخ کردن گوش کودکان – سن مناسب ، اثرات و نکات ایمنی

سوراخ کردن گوش کودکان – سن مناسب ، اثرات و نکات ایمنی

چکیده:
سوراخ کردن یا پیرسینگ گوش دختر بچه ها، برای اغلب خانواده ها تبدیل به یک سنت شده است که باید در شروع نوزادی ایجاد گردد ولی کودک چیزی از این موضوع نمی داند و با توجه به دردی که تحمل می کند ، فکر می کند. والدین او را تنبیه می کنند. پس بهتر است که گوش کودک را زمانی که به درک کامل رسیده است سوراخ کنید.

سن مناسب برای سوراخ کردن گوش کودک چه سنی است؟

بهترین سن برای سوراخ کردن گوش می تواند انتخاب فرد باشد زیرا دلایل سوراخ کردن گوش در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی ، سوراخ کردن گوش کودک در هنگام شیرخوارگی توصیه نمی شود. این به دلیل ساده ای است که در صورت بروز چنین شرایطی ، یک نوزاد کوچک فاقد قدرت ایمنی لازم برای مبارزه با عفونت است. از این رو انجام سوراخکاری بعد از حداقل ۶ ماهگی کودک توصیه می شود.

اگر دوست دارید کودک شما در گرفتن تصمیم برای سوراخ کردن گوش خود مشارکت کند ، بهتر است صبر کنید تا کودک شما در حدود ۹ یا ۱۰ سالگی باشد.

نحوه انتخاب روش پیرسینگ

روش انجام سوراخ کردن به محل انجام سوراخ کردن بستگی دارد. بیشتر سالن هایی که خدمات پیرسینگ را ارائه می دهند از اسلحه مکانیزه استفاده می کنند که گل میخ های استریلیزه دارد. پیرسینگ معمولاً برای هر دو گوش همزمان انجام می شود ، درصورتی که کودک پس از سوراخ شدن یک گوش انتخاب کند که دیگر برنگردد. استودیوهای خال کوبی از سوزن های جراحی استریل استفاده می کنند که سطح بهداشتی بیش از اسلحه مکانیزه را فراهم می کند. در هند ، بسیاری از والدین فرزندان خود را نزد یک جواهرساز معتمد می برند ، که از یک سیم طلای ظریف برای سوراخ کردن لاله گوش استفاده می کند.

چه کسی باید گوش فرزند شما را سوراخ کند؟

خانواده ها ممکن است توصیه کنند از سوراخ کننده های سنتی خود که نسلهاست این کار را انجام می دهند استفاده کنید. با این حال ، سوراخ کردن فقط باید توسط متخصصان و با استفاده از دستکش مناسب و ابزار بهداشتی و استریل انجام شود. آنها همچنین باید جعبه کمک های اولیه در دست داشته باشند.

چگونه اطمینان حاصل کنیم که کودک شما در هنگام سوراخ شدن گوش حداقل درد را احساس می کند?

  • بسیاری از متخصصان تمایل دارند از کرم بی حسی موضعی روی لاله گوش ساخته شده از لیدوکائین استفاده کنند. این امر به بی حس شدن محل و کاهش درد به یک خار ساده کمک می کند. این باید به مقدار زیاد ، حدود ۱۵ دقیقه یا بیشتر استفاده شود.
  • روش دیگر برای انجام همان کار استفاده از یخ است. نگه داشتن یک مکعب یخ روی لاله گوش به مدت طولانی باعث کاهش حساسیت انتهای عصب در آن ناحیه برای مدت زمان کوتاه می شود. بنابراین می توان این کار را درست قبل از سوراخ شدن لوب با سوزن انجام داد.
  • هیچ یک از این دو روش نمی توانند درد را به طور کامل کاهش دهند. بنابراین مهم است که کودک خود را حمایت کنید و به او بفهمانید ، یا حواس او را به گونه ای پرت کنید که در ابتدا درد را متوجه نشود. بعداً با از بین رفتن بیهوشی ، درد نیز ممکن است ایجاد شود. در طی مراحل اجازه دهید تا دستان شما را محکم نگه دارد و به او توصیه کنید نفس های عمیق بکشد تا آرام شود.

بهترین فلز برای گوشواره کدام است؟
برای اولین گوشواره ها ، گوشهایی که از فولاد ضد زنگ جراحی ساخته شده اند موجود است. این مواد حاوی هیچ آلیاژی نیستند که بتواند آلرژی ایجاد کند و از این رو ایمن ترین انتخاب برای اولین گوشواره های کودک است. گل میخ های سوراخ کننده گوش برای کودکان همچنین می تواند در پلاتین ، تیتانیوم و طلای محبوب ۱۴ عیار موجود باشد. از انتخاب گوشواره های ساخته شده از طلای سفید خودداری کنید ، زیرا ممکن است حاوی نیکل باشد که می تواند حساسیت ایجاد کند. پزشک می تواند توصیه کند که کدام فلزها برای اولین گوشواره های کودک شما ایمن هستند.

اقدامات و نکات ایمنی

  • اطمینان حاصل کنید که از سوراخ شدن غضروف کودک خود جلوگیری کنید. ترشحات غضروف ها مدت زمان بیشتری طول می کشد و در صورت عدم مراقبت مناسب می تواند منجر به تشکیل کلوئیدها (رشد بیش از حد بافت اسکار) شود.
  • اگر کودک شما موهای بلندی دارد ، همیشه آنها را در دم اسبی بسته نگه دارید تا از درهم آمدن موها با گوشواره جلوگیری کنید. محصولاتی مانند اسپری مو ، ژل مو و عطرها را از گوش دور کنید.
  • اگر کودک شما هرگونه مشکل پزشکی مانند آلرژی دارد ، سیستم ایمنی ضعیف ، بیماری های پوستی و غیره قبل از سوراخ شدن گوش او با پزشک خود صحبت کنید.

علائم عفونت پس از سوراخ شدن گوش چیست؟

اگر در هنگام سوراخ کردن اقدامات احتیاطی درستی انجام نشود ، احتمال آلودگی سوراخ وجود دارد. عفونت شروع به نشان دادن خود به صورت تورم و قرمزی در ناحیه گوش می کند. ممکن است کودک شما احساس خارش کند و احساس درد کند. در صورت وجود هرگونه تخلیه ، این می تواند نشانه ای از تشکیل چرک باشد. پزشک می تواند تشخیص دهد که علائم مربوط به آلرژی یا عفونت است. با استفاده از گوشواره های مختلف می توان به راحتی آلرژی را کاهش داد. در صورت عفونت ، گوشواره ها باید برداشته شوند و منطقه باید تمیز شود. برای مقابله با باکتری ها نیز دوز آنتی بیوتیک تجویز می شود. در طول بهبودی ، سوراخ ممکن است بسته شود و ممکن است لازم باشد دوباره سوراخ شود. حداقل باید ۶-۸ ماه قبل از اقدام به سوراخ کردن دوباره صبر کرد و از انجام مکرر آن خودداری کرد.

تأثیر سوراخ کردن گوش در کودکان خردسال

  • در طول زمان بازی ، لاله گوش سوراخ شده کودک شما ممکن است با دستها یا اشیا dirty کثیف تماس پیدا کند و منجر به عفونت شود.
  • هرگونه پوست آلوده بر روی گوشواره ها بهبود یافته و رشد می کند. این ممکن است لزوم برداشتن گل میخ عقبی را که ممکن است بعضی اوقات توسط پوست پوشانده شود ، ایجاد کند. اگر گوشواره قبلاً برداشته شده باشد ، باید سوراخکاری تکراری انجام شود.
  • در حین ورزش یا فعالیت های بدنی ، گوش شنوایی بزرگتر می تواند در لباس یا چیزهای دیگر گیر کند و این ممکن است منجر به کشیدن لاله گوش شود. این می تواند باعث آسیب لاله گوش یا حتی پارگی آن شود ، بنابراین باید احتیاط کرد.
  • اگر اندازه پیرسینگ خیلی کوچک باشد ، این می تواند باعث مخلوط شدن پوست جدید با گوشواره شود.

مراقبت های پس از پیرسینگ که باید انجام دهید

  • بعد از سوراخ کردن ، منطقه کاملاً حساس و در معرض قرار گرفته است. بنابراین ، هنگام مراقبت از آن ، باید مراقبت و بهداشت بیشتری رعایت شود. اطمینان حاصل کنید که کودک شما قبل از لمس گوش ، دستان خود را تمیز و خشک نگه دارد. اگر کودک شما جوان است ، دستان او را همیشه تمیز نگه دارید زیرا ممکن است مانع از لمس گوش های او شود.
  • حتی اگر منطقه حساس باشد ، باید مرتباً تمیز شود. از محلول آب شور استفاده کنید و دو بار در روز ، هنگامی که کودک خود را غسل داده است ، اسفنج را به آرامی بمالید.
  • خانواده ها اغلب برای حفظ سوراخ در شکل مناسب توصیه می کنند گوشواره ها را جابجا کنند. با این حال ، بهتر است تا زمانی که زخم خوب ترمیم نشود ، با پیرسینگ بازی نکنید. پوست خشک که روی زخم ایجاد می شود را از بین نبرید.

آیا فعالیت هایی وجود دارد که فرزند شما پس از سوراخ کردن گوش از آنها اجتناب کند؟

تا زمانی که زخم سوراخ کننده به درستی بهبود نیافته باشد ، توصیه می شود که بچه های شما در فعالیت های بدنی شدید و یا در جایی که تماس بدنی زیادی بین بچه ها وجود دارد ، فعالیت های بدنی انجام ندهند. از شنا نیز خودداری کنید زیرا میکروب های استخر ممکن است باعث زخم شدن شوند.

سوراخ کردن گوش برای کودکان می تواند آنها را کاملاً خوشحال و هیجان زده کند. بسیاری از بچه ها تمایل دارند گوشواره های والدین خود را ببینند و همین مورد را برای خودشان می خواهند. اما اطمینان از مراقبت مناسب جهت جلوگیری از عفونت ضروری است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با این نکات کلیدی روش مثبت اندیشی را یاد بگیرید

چکیده: داشتن یک دیدگاه مثبت هدفی است که گاهی آن را فراموش کرده و بدین …

یک دیدگاه

  1. You have a wonderful product! Are you interested in selling your products to large retailers and e-commerce stores nationwide? Please Watch our quick video for what we do and give us a call.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This