دوشنبه , ۲۴ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / عادات صبحگاهی افراد موفق

عادات صبحگاهی افراد موفق

چکیده:
معمولا یک شروع سست و بی‌انرژی در اول صبح بقیه روزتان را به یک روز بی‌فایده و کسل‌کننده تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که فرد در طول روز احساس تنبلی و بداخلاقی و افسردگی داشته باشد. درمقابل افرادی که صبح خود را شاد و با برنامه شروع می‌کنند در طول روز نیز بسیار پر انرژی ظاهر می‌شوند و به تمام برنامه‌ریزی‌های خود می‌رسند.

صبح زود بیدار شدن اولین عادت افراد موفق است.

شما نیز می‌توانید با چندین عادت ساده صبحگاهی هر روزتان را به بهترین روز زندگیتان تبدیل کنید، طبق برنامه ریزی‌های خود پیش روید و در زندگیتان موفق شده و پیشرفت نمایید.

صبح زود بیدار شدن را اولویت اول زندگی‌تان قرار دهید

همیشه صبح زود از خواب بیدار شوید. صبح زود بیدار شدن علاوه بر اینکه برای سلامتی جسمی شما بسیار مفید است در آرامش ذهنی شما نیز بسیار تاثیرگذار است. کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند نسبت به بقیه افراد در انجام کارهایشان خلاق‌تر هستند. صبح بهترین زمان برنامه‌ریزی برای ادامه‌ی روز است.

بعد از برخاستن از رخت‌خواب پنجره‌هایتان را باز کنید

صبح زود پرده‌هایتان را کنار زده و پنجره را باز کنید تا هوای اتاق عوض شود. جدای از اینکه تابش نور خورشید به اتاق اولین گام بیدار شدن است، در واقع نورخورشید با تحریک سیستم بیولوژیکی ۲۴ ساعته بدن به تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن کمک می‌کند. همینطور اشعه خورشید دارای ویتامین D است که در داشتن خلق و خوی خوب موثر است.

مدیتیشن کنید

هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید و از رختخواب بیرون می‌آیید ابتدا یک بالش برداشته و چهارزانو روی آن بنشینید و به مدت ۱۵ دقیقه مدیتیشن کنید. این عمل باعث می‌شود که ذهنتان آرامتر شده و از هر گونه نگرانی و استرس دور بمانید. علاوه بر این مدیتیشن نقش مهمی در تقویت بخشی از مغز که مسئول حافظه و یادگیری است، دارد و به کنترل بخشی از مغز که مسئول تنظیم اضطراب و استرس است کمک می‌کند.

هر روز صبح زود یک لیوان آب لیمو بنوشید

نوشیدن آب در صبح زود یک گزینه عالی برای کمک به داشتن یک سیستم گوارشی سالم است. لیمو نیز دارای خاصیت سم زدایی است که ترکیب کردن آن با آب به رفع سموم مضر از بدن کمک زیادی می‌کند.

مصرف منظم مرکبات مانند لیمو خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و قندخون بالا را مهار می‌کند. بنابراین نوشیدن یک لیوان آب لیمو هر روز صبح برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید می‌باشد.

دوش بگیرید

دوش صبح زود علاوه بر پاکسازی شما، ذهن شما را آرامتر کرده و نیروی تازه‌ای به شما می‌دهد. دوش صبحگاهی باعث گردش خون شما شده و تنبلی و سستی را از شما گرفته و شما را آرام می‌کند. این بهترین زمان برای فکر کردن به ایده‌ها و خلاقیت‌هایتان است.

مطالب الهام بخشی بخوانید

حتما در هنگام صبح یک متن الهام بخشی بخوانید که انگیزه شما را برای استفاده بهتر از بقیه روزتان بالا ببرد. نرمش و ورزش صبحگاهی فقط از لحاظ فیزیکی شما را آماده می‌کند و مطالب انگیزشی و مثبت یک تمرین ذهنی به حساب می‌آید که در طول روز ذهن شما را خلاق‌تر، سازنده‌تر و آرام تر نگه می‌دارد.

از گوشی همراه خود در صبح زود استفاده نکنید

تلفن همراه برای بسیاری از ما به اندازه اکسیژن مهم و حیاتی است. اغلب گوشی همراه آخرین چیزی است که به هنگام خوابیدن و اولین چیزی است که ما به هنگام بیدار شدن از خواب از آن استفاده می‌کنیم.

صبح زود بجای استفاده از تلفن همراه یک متن مثبتی و با انرژی را بخوانید و یا یک فنجان چای سبز بنوشید و به صدای پرندگان گوش دهید و از زندگی لذت ببرید.

یک فهرست قدردانی تنظیم کنید

اگر می‌توانید هر روز از کسانی که در زندگیتان حضور دارند و تاثیر مثبتی در زندگی شما می‌گذارند تشکر و سپاسگذاری کنید. اگر شما آدم درون گرایی هستید و نمی‌توانید چنین قدردانی انجام دهید یک لیست تهیه کنید و هر روز صبح بخاطر هر آنچه شما را شاد می‌کند و بخاطر حضور آن در زندگیتان خوشحال هستید در آن بنویسید. هر صبح زود خدا را بخاطر هر آنچه که به شما داده است شکر کنید.

یک صبحانه مغذی بخورید

خوردن یک صبحانه مغذی از مواد غذایی با بازده انرژی آهسته مانند غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و پروتئین بدون چربی انرژی مورد نیاز شما را در طول روز فراهم کرده و باعث هوشیاری شما در تمام روز می‌شود.

ورزش کنید

ورزش صبحگاهی یک راه  فوق‌العاده برای افزایش انرژی شما در طول روز است. همینطور ورزش با انتشار مقدار زیاد اندورفین که هورمون خوشحالی است باعث بهترشدن خلق خوی شما و افزایش انگیزه شما برای زندگی می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با خواص دارویی برگ درخت اکالیپتوس بیشتر آشنا شویم

چکیده: ساکنین اولیه استرالیا- بومیهای استرالیایی- از برگهای اکالیپتوس برای درمان جراحات و پایین آوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This