دوشنبه , ۱۸ , تیر , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / ماندارین رویبوس چای بدون کافئین و جادوی لاغری

ماندارین رویبوس چای بدون کافئین و جادوی لاغری

چکیده:
چای رویبوس (که به صورت روی باس تلفظ می شود) با نام های دیگری نیز شناخته می شود، مانند چای قرمز بوش، چای بوش و چای قرمز. ریشه آن در آفریقای جنوبی بوده و از دیرباز به عنوان یک داروی سنتی در آفریقای جنوبی و مناطق مجاور آن استفاده می شده است.

این چای که طعمی کاملاً شبیه به چای هیبیسکوس دارد، همچنین منبعی از فلاونوئیدها است و در موارد تنش عصبی، آلرژی (درماتیت) و مشکلات مختلف گوارشی مفید است.

چای بدون کافئین

بله ، شما آن را درست خوانده اید. رویبوس منبعی غنی از پلی فنول ها است و برای تهیه چای با طعم ملایم و بدون کافئین استفاده می شود. همچنین در مقایسه با چای سبز یا چای سیاه دارای تانن کمی است (که در جذب آهن بدن اختلال ایجاد می کند) و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد تومور است.

مانند بسیاری از چای های گیاهی دیگر، رویبوس نیز با برخی مواد دیگر برای افزایش طعم و افزودن به فواید سلامتی ترکیب می شود. رویبوس ماندارین یکی از انواع طعم‌دار این چای است – معمولاً با پوست پرتقال نارنگی خشک یا عصاره پرتقال ماندارین مخلوط می‌شود و یک مرکبات به آن اضافه می‌کند.

پرتقال ماندارین نسخه کوچکتر پرتقال است و نباید با نارنگی و کلمانتین اشتباه شود. می توان آن را به عنوان یک نوشیدنی گرم و همچنین یک چای سرد و خنک میل کرد. مزیت مصرف چای رویبوس ماندارین این است که فواید مضاعف چای بوته ای قرمز و همچنین پرتقال ماندارین را داشته و در مورد بهترین های هر دو دنیا صحبت کنید!

در ادامه مطلب به شش مورد از ویژگیهای منحصر بفرد این نوع چای خواهیم پرداخت

۱- چای رویبوس دوستدار قلب و عروق

کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند می توانند از مزایای چای رویبوس ماندارین بسیار لذت ببرند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Ethnopharmocology چهل نفر داوطلب در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، چای قرمز بوته را به مدت شش هفته مصرف کردند. پس از پایان کارآزمایی بالینی، بهبود قابل توجهی در پروفایل لیپیدی آنها مشاهده شد. یعنی کلسترول خوب آنها بالا رفت و کلسترول بد پایین آمد. همچنین سطح استرس اکسیداتیو را که کاملاً با بیماری قلبی مرتبط است کاهش داد. هر دوی این عوامل به ویژه در بزرگسالانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

حتما بخوانید:
۱۱ مزیت اثبات شده چای سبز

در مطالعه دیگری، مشخص شد که چای بوته قرمز همچنین به مهار فعالیت ACE (آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین) کمک می کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. ACE آنزیمی است که به طور غیرمستقیم فشار خون را با انقباض عروق خونی ما افزایش می دهد.

۲- چای رویبوس از کبد شما مراقبت می کند

رویبوس ماندارین همچنین می تواند به کبد شما کمک کند تا در صورتی سالم بماند. در یک مطالعه آزمایشگاهی روی موش‌ها، آسیب کبدی توسط تتراکلرید کربن ایجاد شد. مصرف چای بوته قرمز میزان سیروز کبدی را کاهش داد. به طور همزمان، چای رویبوس به طور قابل توجهی افزایش فعالیت پلاسمایی آمینوترانسفرازها (ALT، AST)، آلکالین فسفاتاز و غلظت بیلی روبین را که همه نشانگرهای وضعیت عملکرد کبد هستند، سرکوب کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که چای رویبوس اثر محافظتی بر روی کبد دارد.

۳- چای رویبوس به کنترل دیابت کمک می کند

چای رویبوس ماندارین به مبارزه با التهاب ناشی از دیابت کمک می کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، نتیجه‌گیری شد که چای می‌تواند التهاب عروقی ناشی از گلوکز بالا را سرکوب کند. آسپالاتین، پلی فنول اصلی در چای رویبوس ماندارین، همچنین پتانسیل ضد دیابتی را در مطالعات حیوانی نشان داده است.

حتما بخوانید:
خواص فوق العاده چای ترش برای کاهش کلسترول

مرکباتی مانند پرتقال ماندارین و عصاره های آن که در چای رویبوس ماندارین استفاده می شود، همچنین استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد که عامل مهمی در مدیریت و کنترل بیماری دیابت است.

۴- چای رویبوس به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند

در حالی که نوشیدن چای آنتی اکسیدان های دوستدار پوست را برای بدن تامین می کند، کاربردهای موضعی آن می تواند منجر به چین و چروک های کمتری شود. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم آرایشی نشان می دهد که فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست با چای رویبوس بهترین اثربخشی (۹.۹ درصد) را در کاهش چین و چروک نشان داد.

۵- چای رویبوس یک ضدسرطان قوی است

رویبوس ماندارین دارای تمام ترکیبات یک عامل ضد سرطانی است – دارای آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است. طبق مطالعه منتشر شده در تحقیقات ضد سرطان، دو فلاونوئید به نام‌های کوئرستین و لوتئولین منجر به مهار رشد و از بین بردن سلول‌های تومور پانکراس می‌شوند.

عصاره پرتقال ماندارین موجود در چای رویبوس ماندارین نیز اثرات شیمیایی پیشگیرانه از خود نشان می دهد و با آسیب رادیکال های آزاد که معمولا در موارد سرطان دیده می شود مبارزه می کند. پیشگیری شیمیایی شامل استفاده از داروها، بیو فاکتورهای غذایی، فیتوکمیکال ها و حتی عصاره های گیاهی کامل برای جلوگیری، توقف یا معکوس کردن فرآیندهای سلولی و مولکولی سرطان است.

۶- چای رویبوس به کاهش وزن کمک می کند

 

ای بوته قرمز ماندارین حاوی انواع مختلفی از پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدها است که تا حد زیادی مسئول اثرات ارتقاء سلامت آن از جمله مبارزه با چاقی هستند. این کار را با انجام یک کار خوب در مدیریت لپتین، هورمون گرسنگی انجام می دهد. اگر همیشه احساس گرسنگی می کنید، لپتین عامل اصلی آن است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف منظم چای رویبوس داغ منجر به کاهش ترشح لپتین، افزایش سیری و کاهش احساس گرسنگی می شود. همچنین بر متابولیسم سلول های چربی تاثیر می گذارد. همچنین ۹ عصاره پوست پرتقال موجود در چای بوته قرمز پرتقال ماندارین همچنین دارای خواص ضد چاقی است و باعث کاهش وزن می شود. برو جلو و یک فنجان دم کن!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

مواد غذایی شاه کلید درمان ناتوانی جنسی در مردان

چکیده: متاسفانه ناتوانی جنسی مردان در زندگی زناشویی به مشکل شایعی میان زوج ها مبدل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This