یکشنبه , ۳۰ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / طبق گفته پزشکان COVID-19 می تواند باعث کمردرد شود

طبق گفته پزشکان COVID-19 می تواند باعث کمردرد شود

چکیده:
کمردرد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که توسط متخصصان توانبخشی درمان می شود. اما از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، متخصصان توانبخشی می گویند که افزایش بیماران کمردرد را مشاهده کرده اند.

آیا کمردرد یکی از علائم رایج COVID-19 است؟

این روزها کمردرد و بی حس شدن پاها نیز به علایم ابتلا به کرونا اضافه شده و بسیاری از مبتلایان از کمردرد و احساس خواب رفتگی در پاها رنج می برند.

کمردرد یکی از شایع ترین بیماری هایی است که توسط متخصصان توانبخشی درمان می شود. اما از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 ، متخصصان توانبخشی می گویند که افزایش بیماران کمردرد را مشاهده کرده اند.

بیشتر کمردردها حاصل یک جراحت هستند و آسیب‌هایی مانند رگ به رگ شدن با پیچ خوردن عضله، کشیدگی ناشی از یک حرکت ناگهانی یا ساختار غلط بدن در هنگام بلند کردن یک جسم سنگین همه می‌توانند باعث ایجاد آن شوند.

هنگامی که بیمار می شوید ، بدن شما برای مقابله با عامل بیماری زا که وارد بدن شده ، مانند باکتری های مضر یا ویروس ها ، یک پاسخ ایمنی ایجاد می کند. دکتر دودا می گوید: “درد مفصل در پشت و پاها به دلیل پاسخ التهابی بدن به ویروس است.” “این عفونت های ویروسی باعث لرزش ، لرز ، بدن درد و تحرک دشوار می شود.”

دانشگاه پزشکی اوهایو میگوید: به طور خاص ، کمردرد و دردهای عضلانی “نتیجه فعالیت سلولهای سیستم ایمنی بدن است که اینترلوکین ها را آزاد می کنند ، پروتئین هایی که در مبارزه با عوامل بیماری زای مهاجم کمک می کنند.

حتما بخوانید:
تنگ شدن کانال نخاع عوارض و روش های درمان

برای درمان این عارضه چه باید کرد؟

درمان کمردرد با روش های متعدد انجام می‌گیرد که باید تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش دهد، نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام شود و فیزیوتراپی نیز مهم است و اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.

آسپرین و شل کنند عضلات ممنوع

افراد مبتلا به کرونا باید از مصرف آسپرین و شل کننده عضلات خودداری کنند زیرا ماهیت بیماری کرونا ویروسی بوده و این داروها میتواند منجر به عوارض خطرناکی می شوند، لذا استراحت مطلق و استفاده از استامینوفن می تواند این عارضه را تسکین دهد.

کاهش وزن

افراد بیمار در طول روز باید انحناهای طبیعی ستون فقرات خود را در حالت متعادل حفظ کرده، وزن خود را متناسب کنند و در صورت اضافه وزن از روشهای مناسب شرایط خود کاهش وزن دهند،  زیرا اضافه وزن می تواند سبب کشیدگی مدام عضلات پشتی همچنین ضعف عضلات جدار شکم شود.

تغییر شیوه زندگی 

بیمار برای مدت طولانی از حفظ یک وضعیت ثابت بپرهیزید زیرا عدم فعالیت سبب سفتی عضلات می شود، ورزش می تواند عضلات و ستون فقرات را سالم نگه دارد و از برداشتن اجسام سنگین خوداری کرده و هنگام راه رفتن تعادل ستون فقرات خود را حفظ و سر خود را بالا نگهدارید.

مراجعه به پزشک متخصص 

در صورتی از طریق این روش‌ها درد بهبودی نیابد و درمان نشود، باید به کلینیک های درد مراجعه و از راهکارهای مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر یا جراحی استفاده شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

خواص سحرانگیز بالنگ (بالنگو، بالنجو)

چکیده: میوه بالنگ درختی از خانواده مرکبات بوده  که از نظر طب سنتی در معالجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This