خانه / آموزش / برای تقویت چشمان خود روزانه انگور بخورید

برای تقویت چشمان خود روزانه انگور بخورید

چکیده:
خواص بسیار انگور برای همگان روشن است . اما آنچه خواص انگور را برجسته میکند تقویت بینایی است. انگور علاوه بر دارا بودن املاح و انواع ویتامین و قند فروتوز , برای درمان یبوست، سو هاضمه، خستگی، ناراحتی کلیه و جلوگیری از بیماریهای چشم بسیار مفید است.

انگور یک میوه واقعاً جادویی است که دارای مزایای سلامتی فراوانی است. به کاهش درد زانو کمک می کند ، روی آکنه ها و پوست های خشک کار می کند و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند . تحقیقات اخیر اکنون یک مزیت مهم سلامتی دیگر را برجسته کرده است – خوردن انگور روزانه به بهبود بینایی کمک می کند.

یافته های ارائه شده در کنفرانس انجمن تحقیقات در بینایی سنجی و چشم پزشکی در اورلاندو نشان می دهد که مصرف منظم انگور در محافظت از سلامت چشم و محافظت از شبکیه از خراب شدن نقش دارد.

دکتر هاکام از اساتید دانشگاه میامی ، فلوریدا می‌گوید: “در موش ها ، رژیم غنی شده از انگور محافظت قابل توجهی از عملکرد شبکیه می کند که بسیار هیجان انگیز است.”

شبکیه بخشی از چشم است که شامل سلولهایی است که به نور پاسخ داده ، به عنوان  گیرنده نور شناخته می شوند. این مطالعه بررسی کرد که آیا رژیم غذایی همراه با انگور می تواند از گیرنده های نوری در موشهایی که دچار تخریب شبکیه هستند محافظت کند؟

موش ها یا رژیم های غذایی حاوی انگور متناسب با سه وعده انگور در روز برای انسان یا یکی از دو رژیم غذایی شاهد بودند. نتایج نشان داد که عملکرد شبکیه در موشهایی که رژیم غذایی غنی از انگور دارند ، محافظت می شود.

دکتر هاکان همچنین می‌گوید: انگور سلامت چشم را از تغییرات سیگنالینگ در سطح سلولی تا مقابله مستقیم با استرس اکسیداتیو ارتقا می بخشد. مصرف انگور همچنین از عملکرد شبکیه در مدل تنش اکسیداتیو تخریب محافظت می کند.

  تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که رژیم غذایی انگور منجر به کاهش پروتئین های التهابی و مقادیر بالاتر پروتئین های محافظ در شبکیه ها می‌گردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
تلگرام
اینستاگرام
فیسبوک
گوگل پلاس
تویتر
آپارات

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

گیاهان داروئی آرامش بخش و نشاط آور

چکیده: افسردگی، خستگی، دلهره، اضطراب، عصبانیت، بی‌حوصلگی، کسالت، بی‌قراری، کم‌آوردن و بُریدن و حال نداشتن. …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This