دوشنبه , ۲۴ , اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه / آموزش / زنجبیل دارویی مؤثر، آسان و ارزان برای میگرن

زنجبیل دارویی مؤثر، آسان و ارزان برای میگرن

چکیده:
زنجبیل خود به تنهایی یک داروخانه است. ریشه زنجیل دارای خواص ضد التهابی قوی است ، معده را تسکین می دهد ، به حالت تهوع کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند. برای کسانی که با حملات میگرنی سروکار دارند ، یک نیروگاه همه جانبه و ضروری است.

شما ممکن است در قفسه ادویه های منزل خود یک داروی قدرتمند میگرن را داشته باشید. با این ادویه ساده و دانستن روشهای استفاده آن میتوانید یک مسکن موثر برای میگرن داشته باشید

تحقیقات نشان داده است که پودر زنجبیل می تواند نقش مهمی در مهار حملات میگرنی داشته باشد: مصرف نصف قاشق چایخوری زنجبیل در مقداری آب گرم هنگام شروع حمله میگرن به همان میزان موثر است که مصرف سوماتریپتان ، یک تجویز معمول میگرنی سقط جنین است.

پنج راه ساده برای استفاده از زنجبیل برای میگرن

اگر همیشه احساس نمی کنید که پودر را به عقب برگردانید ، در اینجا پنج روش وجود دارد که می توانید زنجبیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید و اگر احساس حمله کردید از آن استفاده کنید.

۱ – روغنهای پایه: اگر حملات میگرنی شما همراه با ناراحتی معده و مشکلات گوارشی یا حالت تهوع همراه است، سعی کنید از یک اسانس زنجبیل استفاده کنید. چند قطره از اسانس زنجبیل را روی قسمت داخلی مچ خود بچکانید، جایی که نقاط مربوط به کانال معده شماست و در امتداد معده جایی که احساس ناراحتی می شود وجود دارد.

همچنین می توانید چند قطره روغن زنجبیل را در آب چکانیده و بنوشید. مخلوطهای روغن اساسی وجود دارد که به طور خاص برای کمک به هضم ترکیب می شوند ، یا می توانید چند روغن ضروری مختلف را با روغن زنجبیل مخلوط کنید. روغنهای دیگری که معده را تسکین می دهند ، باعث هضم سالم و کمک به علائم میگرن می شوند: رازیانه ، گشنیز و نعناع هستند. حتماً یک اسانس آلی با درجه مواد غذایی بخرید که از مصرف آن بی خطر باشد و توسط پوست شما جذب شود.

۲- آب نبات زنجبیل: برای حمل و نقل سریع و آسان در داخل کیف یا جیب، داخل ماشین و یا دادن در داخل کشوی میز خود، آب نبات های زنجبیل یک انتخاب عالیست. آبنبات های ساخته شده از زنجبیل طبیعی، دارای مزه مطبوعی بوده و احساس خوبی را برای شما ایجاد میکند، این آبنبات ها پس از قرار گرفتن در دهان بسرعت حل شده و پس از ورود به معده احساس خوبی در شما ایجاد نموده و از حمله میگرن جلوگیری می کند. به علاوه ، این آبنبات ها برای استفاده در دوران حاملگی  ممنوعیتی ندارند.

۳- ماسک آیورودیک: داروی آیورودیک ، روش درمانی برای تعادل ذهن ، بدن و روح در فرهنگ هند است. طب سنتی هند پیشنهاد می کند یک ماسک صورت آیورودیک با پودر زنجبیل برای درمان حمله میگرنی ایجاد کنید. روش تهیه این ماسک بسیار ساده است. آب گرم را به پودر زنجبیل ارگانیک اضافه کنید ، آنرا مانند خمیر درست کنید و آن را به آرامی در امتداد پیشانی و شقیقه های خود مالیده و در یک اتاق آرام و تاریک استراحت کنید.

۴ – زنجبیل تازه برای تسکین میگرن: ریشه زنجبیل تازه را در برنامه غذایی و روزمره خود بگنجانید. در اینجا سعی می کنیم چند روش ساده برای استفاده از زنجبیل را در برنامه غذایی به شما آموزش دهیم.

الف- اسموتی زنجبیل: اسموتی زنجبیل را همراه با انواع میوه جات شبیه لیمو، توت فرنگی، اسفناج، موز، تمشک، انبه، هویج و گریپ فروت بنا به ذائقه خود میتوانید امتحان کرده و از آن لذت ببرید. این نوع اسوتی میتواند سردرد قوی میگرن را تسکین دهد.

ب: آبمیوه زنجبیلی: انواع آبمیوه های مفرح را از قبیل آب هویج، کرفس، انبه و آناناس را مینوان همراه زنجبیل در مخلوط کن ریخته و برای جلوگیری از حمله میگرن مصرف نمود.
۵- دمنوش زنجبیل: مقدار یک یا دو انگشت زنجبیل تازه برش داده و خرد کرده به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در چند فنجان آب بجوشانید ، سپس صاف کنید و اکسیر بدست آمده را همراه عسل بنوشید. این نوشیدنی مفرح بسیار آرامش بخش دارای طبیعت گرم بوده و در صورتی که در ابتدای علائم حمله میگرن میل شود از وقوع آن جلوگری خواهد نمود. همچنین میتوانید دمنوش زنجبیلی خود را به همراه مقداری لیموی تازه، عسل و دارچنین نیز درست کنید. برای رفع سریع و آسان حالت تهوع ناشی از میگرن، می توانید این دمنوش سالم تهیه شده از زنجبیل را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این یکی از پر طراوت ترین و خوشمزه ترین راه های استفاده از زنجبیل برای تسکین میگرن است و به سرعت برای رفع ناراحتی معده و تهوع ناشی از میگرن بکار می رود.

نکته:

همچنین در ابتدای آغاز حمله میگرنی ، این ادویه باستانی را میتوان به همراه سایر داروهای تسکین دهنده درد خود امتحان کرده و مطمئن باشید هیچ گونه تداخلی با داروهای شما نداشته و تاثیر آنان را بیشتر خواهد نمود..

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
ایمیل
واتساپ
آپارات
اینستاگرام
فیسبوک
SOCIALICON

درباره ی مدیر سایت

همچنین ببینید

با خواص دارویی برگ درخت اکالیپتوس بیشتر آشنا شویم

چکیده: ساکنین اولیه استرالیا- بومیهای استرالیایی- از برگهای اکالیپتوس برای درمان جراحات و پایین آوردن …

۲ نظرات

  1. Hello would you mind sharing which blog platform you’re using? I’m planning to start my own blog soon but I’m having a hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!

  1. بازتاب ها: لونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share This